مسابقات علمی و تحقیقاتی به عنوان فعالیت جنبی دانشجویان تلقی نشود

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات جایزه بزرگ پهپادها، برگزاری این رقابتها برای مجموعه صنایع کشور از جمله صنایع دفاعی را ثمربخش توصیف کرد.
وی ادامه داد: اکنون استراتژی تحقیقات در دنیا به سمت حمایت از شرکت های دانش بنیان و مجموعه های تحقیقاتی تخصصی دانشجویی حرکت کرده است به طوریکه سازمان های دولتی و دفاعی در بسیاری از کشورهای پیشرفته، نیازهای خود را در قالب پروژه و ریزپروژه های متعدد تعریف کرده و به دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان خصوصی واگذار می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه دانشجویان به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی، اجرای بسیاری از پروژه های تحقیقاتی و کاربردی کشورها را برعهده دارند، اظهار داشت: در شرایطی که بخش های مختلف دولتی کشور حتی مجموعه های صنایع دفاعی، توان جذب نیروی انسانی را ندارند و با بحران اشتغال روبه رو هستیم، حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت فعالان این بخش، اجتناب ناپذیر است و کمک زیادی به حل مشکلات کشور خواهد کرد.
وی حمایت از مجموعه های تحقیقاتی مستقل را یک ضرورت دانست و گفت: تجربه انجام این کار در دانشگاه صنعتی مالک اشتر، موفقیت آمیز بوده و دانشجویان با فعالیت در فعالیت های پژوهشی حوزه های زیرسطحی، قراردادهای بسیار خوبی با صنایع دفاعی منعقد کرده اند.
به گزارش ایرنا، مسابقات جایزه بزرگ پهپادها از امروز، ششم مردادماه با حضور 150 شرکت کننده در قالب21 تیم دانشجویی و آزاد از استانهای مختلف کشور امروز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر آغاز شد.
این مسابقات در دو لیگ سرعت 'Race' و Indoor تدارک یافته و به مدت سه روز در محل مجموعه ورزشی سازمان صنایع دفاعی 'ساصد' ادامه خواهد داشت.
رقابتهای لیگ سرعت از امروز، چهارشنبه ششم مردادماه به مدت سه روز در مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی با حضور 16 تیم در گروه های چهارگانه صورت خواهد گرفت.
21 تیم نیز در نوبت صبح فردا، هفتم مردادماه در لیگ Indoor با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
در لیگ سرعت، هدایت پهپادها به صورت دید اول شخص است و ملاک اصلی انتخاب برنده، سرعت و قدرت مانور پهپاد خواهد بود.
در رقابت های لیگ Indoor که در داخل سالن و بدون حضور فیزیکی خلبان پهپاد برگزار می شود، تمرکز اصلی بر میزان هوشمندی پرنده برای شناسایی مسیر، قابلیت نقشه خوانی و انجام ماموریت های 9 گانه است که از جمله آنها می توان به ورود هوشمند به ساختمان، صعود و فرود خودکار روی سکوی متحرک و قدرت و دقت در جابجایی اجسام توسط پهپاد اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه و معرفی برترین های این مسابقات، روز جمعه هشتم مردادماه برگزار می شود و تیم های اول تا سوم لیگ سرعت به ترتیب 150 میلیون ریال، 70 میلیون ریال و 30 میلیون ریال دریافت خواهند کرد و به تیم های اول تا سوم لیگ Indoor نیز به ترتیب مبلغ 50 میلیون ریال، 30 میلیون ریال و 20 میلیون ریال به عنوان جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا