نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپادها برگزار می شود

این مسابقات از سوی مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر وابسته به وزارت دفاع برگزار می شود.در این دوره از مسابقات 49 تیم از دانشگاه ها و شرکت های خصوصی سراسر کشور در 2 کلاس سرعت و فضای بسته با هم رقابت می کنند.

کلاس سرعت یک رقابت هیجانی در حوزه پهپادهاست که به یک رقابت اتومبیل رانی شباهت دارد و در آن سرعت و قدرت رزمایش پهپادها به نمایش گذاشته می شود. این کلاس دارای یک مسیر مشخص است و تیم ها موظفند مسیر پیش بینی شده را پنج دور در مرحله مقدماتی و 10 دور در مرحله نهایی طی کنند؛ضمن اینکه تصاویر دریافتی خود را به کمک دوربینی که در جلوی پهپادها نصب شده است به عینکی موسوم به FVP که روی چشم فرد هدایت گر قرار دارد، مخابره کنند.
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، کلاس فضای بسته این دوره از مسابقات نیز بر هوشمند بودن پهپادها و انجام ماموریت 9 گانه تاکید دارد و تیم ها موظفند ضمن ورود هوشمند به ساختمان، صعود، فرود خودکار روی سکوی متحرک، قدرت و دقت خود را در جابجایی اجسام نمایش دهند.
برگزاری نمایشگاه تخصصی از انواع پهپادها و ربات های پرنده با قابلیت های مختلف از دیگر برنامه های این دوره از مسابقات است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا