نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انتخاب و معرفی برترین خودروهای سال

همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی موتور در بروکسل، هیات داوران متشکل از برترین کارشناسان، متخصصین، وزنامه نگاران و منتقدین دنیای خودرو از ۲۳ کشور جهان،  برترین خودروهای سال ۲۰۲۳ را انتخاب کردند.

به گزارش سیناپرس، جیپ اونجر به انتخاب هیات داوران نمایشگاه موتور بروکسل، خودروی برتر سال ۲۰۲۳اعلام شد.

این جیپ تمام الکتریکی که امسال به عنوان اولین خودروی الکتریکی جیپ وارد بازار شد، این عنوان معتبر را در رقابتی فشرده با شش نامزد دیگر در فهرست نهایی کسب کرد و بالاتر از کیا EV6 که سال گذشته این جایزه را از آن خود کرد، قرار گرفت.

در سال جاری این نسخه جدید جیپ، با ۳۲۸ امتیاز یک برنده مقتدر بوده و فولکس واگن ID Buzz در رتبه دوم قرار گرفت که ۲۴۱ امتیاز کسب کرده و نیسان آریا با ۲۱۱ امتیاز سوم شد. گفتنی است کیا نیرو با ۲۰۰ امتیاز چهارم شده و رنو استریا با ۱۶۳ امتیاز در رده بعدی قرار گرفت.

به گزارش سیناپرس، در فهرست نهایی هفت خودرو، پژو ۴۰۸ با ۱۴۹ امتیاز و سوبارو سولترا/ تویوتاbZ4X با کسب ۱۳۳ امتیاز ، تعقیب کننده خودروهای فوق بودند.

یکی از حاشیه های پر سر و صدای نمایشگاه بروکسل در سال جاری، حذف داوران و نمایندگان روسیه بود و با تعلیق آرای روسیه در سال جاری، تعداد هیئت داوران در مقایسه با ۶۱ رای در سال ۲۰۲۰، به ۵۷ رای تقلیل یافت.

به گزارش سیناپرس، هر عضو هیئت داوران ۲۵ امتیاز برای اعطا در اختیار داشته و نمی تواند بیش از ۱۰ امتیاز به یک خودرو بدهد. علاوه بر این هر داور باید امتیاز را بین حداقل پنج اتومبیل تقسیم کرده و عوامل اصلی مورد بررسی عبارتند از نوآوری فنی و قیمت نهایی خودرو.

در خاتمه گفتنی است طی سه سال گذشته این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل