ابر خودروی الکتریکی سوزوکی در راه است

به تازگی شرکت خودروسازی سوزوکی اولین خودروی الکتریکی خود با کانسپت eVX را ارائه کرده است. این خودرو، یک کراس اوور در اندازه S-Cross  محسوب می شودکه هدف آن به پیش بردن میراث خودروهای دو دیفرانسیله ۴ در ۴  این برند است.

به گزارش سیناپرس، سوزوکی از یک خودروی مفهومی جدید رونمایی کرده است که به نوعی آینده این برند به شمار می رود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از چرخه تست MIDC هندوستان، این خودروی مفهومی که در نمایشگاه اتو اکسپو ۲۰۲۳ در دهلی، رونمایی شد، دارای یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی است که به آن اجازه می‌دهد تا ۵۵۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند.

گفتنی است تاکنون جزئیات کمی از مشخصات فنی این خودرو به طور رسمی تایید شده است، اما فاصله بالای این کراس اوور از سطح زمین و دو دیفرانسیله بودن آن ه توانایی آفرود و حرکت در خارج از جاده های اصلی اشاره دارد.

توشیهیرو سوزوکی رئیس این شرکت خودروسازی در طول این نمایشگاه به خبرنگاران گفت که در حال یادگیری بیشتر در مورد خودروهای الکتریکی از شریک استراتژیک خود یعنی تویوتا است که سال گذشته اولین خودروی الکتریکی خود را با نام کراس اوور bZ4X عرضه کرد.

به گزارش سیناپرس، bZ4X –  ارائه شده در انواع دو و چهار چرخ متحرک – با سوبارو Solterra که عملکرد قابل توجهی در خارج از جاده ارائه می دهد، رقابت می کند. سیستم کروز کنترل سرعت پایین «Grip Control»  طراحی شده در این خودرو، تمام کارهای سخت را برای راننده انجام می دهد.

با این حال، موقعیت مناسب سوزوکی به این معنی است که انتظار می ‌رود پیشرانه تک موتوری و دو چرخ متحرک در اکثر مدل‌ های این مدل وجود داشته باشد. این محصول  احتمالاً قیمتی در حدود ۳۰ هزار پوند داشته و برای رقابت با نسل بعدی سیتروئن C3 و MG ZS EV خواهد داشت.

قرار است این خودرو تا سال 2025 عرضه شود و احتمالاً از یک جعبه دنده دو سرعته ساخت شرکت کانادایی Inmotive استفاده می کند که سوزوکی دیروز قرارداد توسعه مشترک خود را با این مجموعه اعلام کرد. این دو شرکت برای توسعه گیربکس Ingear کار خواهند کرد که ادعا می شود کارآمدترین جعبه دنده دو سرعته جهان است که می تواند شتاب و برد را تا ۱۵ درصد بهبود بخشد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا