نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کنفرانس تشخیص و درمان پیش از تولد برگزار شد

این کنفرانس به همت انجمن بین‌المللی تشخیص پیش از تولد و با هدف آگاهی از نتایج آخرین تحقیقات و دستاوردها در حوزه تشخیص و درمان پیش از تولد، با حضور پزشکان و متخصصان ژنتیک از سراسر جهان برگزار گردید.

تراتولوژی در بارداری: تأثیرات مادر بر جنین، غربالگری پیش از تولد، رویکردهای مولکولی برای تشخیص پیش از تولد، آزمایش ژنتیک برای اختلالات ژنی، سندرم‌های ژنتیکی، تکنیک‌های درمان، شبیه‌سازی درمان جنین در رحم،  محورهای اصلی کنفرانس را تشکیل می دادند.

مایکل پراکر از دانشگاه آکسفورد، لین چیتی از موسسه بهداشت کودکان UCL، ربیح چائویی از مرکز تشخیص پیش از تولد و ژنتیک انسانی (آلمان)، ران واپنر از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا از جمله سخنرانان کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی prenatal diagnosis and therapy 2016 بودند.

در مدت چهار روز برگزاری کنفرانس، 30 سخنرانی، 135 مقاله و 167 پوستر توسط اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، آمریکا، اتریش، استرالیا، انگلیس، ایتالیا، ایران، بلژیک، تایوان، چک، چین، ژاپن، سوئد، سوئیس، سنگاپور، کانادا، مصر، هلند، هند ارائه شدند.

از ایران، دکتر پگاه قندیل، استادیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ارائه پوستر:

Diagnosis of Noonan syndrome in an Iranian family using targeted next generation sequencing

دکتر عطا قدیری با ارائه پوستر:

Genetic diagnosis of 21‐hydroxylase deficiency in an Iranian family

دکتر محمدرضا حکمت با ارائه پوستر:

Noninvasive Prenatal Testing for Trisomy 21,18,13 and sex chromosomal aneuploidies – First report on 1380 Pregnancies from Iran

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل