نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکارهای کمک به کودک در غلبه بر اضطراب امتحان

سینا

نشانه نخست مشکلات، تماس با مدرسه و تیم معلمان برای راهنمایی کمک به کودک در مطالعه کردن، و برای بخشیدگی ها و استثناهایی در طول امتحان است

به گزارش سینا پرس فارس، با کودک درباره امتحان صحبت کنید، از ترس هایشان در مورد امتحان بپرسید، چرا او موفق نمی شود؟ ایا همکلاسی ها یا معلمش فکر خواهند کرد که او کند ذهن است؟ به او گوش کنید و اطمینان قلبی دوباره به او بدهید.

سر او فریاد نکشید یا به خاطر نمره پایین او را سرزنش و تحقیر نکنید یا به دیگران اجازه چنین کاری را ندهید،درباره انتظاراتتان از او شفاف باشید تا او بتواند مطالعه کند و در امتحان موفق شود، و با او در مسائل و مشکلاتی که دارد کار کنید.

نشانه نخست مشکلات، تماس با مدرسه و تیم معلمان برای راهنمایی کمک به کودک در مطالعه کردن، و برای بخشیدگی ها و استثناهایی در طول امتحان است، برای مثال، امتحان گرفتن در اتاق دیگر یا دادن وقت بیشتر برای ان. به کودکتان اطمینان بدهید که شما می خواهید به او در خوب امتحان دادن کمک کنید.

لباس راحت و مناسب به او بپوشانید و مداد، مدادپاکن، و مدادتراش و غیره اضافی به او بدهید، با کودکتان تصمیم بگیرید که او کجا می خواهد برای امتحان مطالعه کند، به او در سازمان دادن فضای مطالعه و محتوا و مواد مدرسه کمک کنید. به او چگونگی مطالعه کردن را اموزش دهید به تمرینات اغازین صفحه بعد مراجعه کنید.

زمان تماشای تلویزیون و رایانه را محدود کنید. برنامه های اموزشی و محتواهای دیگر را که کار کلاسی را تقویت می کند پیدا کنید. مدل نقش و الگوی مناسب باشید: یادگیری را جذاب و سرگرم کننده سازید.

همچنین، برای کودکتان توضیح دهید که ناکامی در نمرات یک فاجعه یا نشان دهنده اینکه او “کندذهن” است نیست؛ این نشانه هایی است که او نیاز به کمک دارد. بر نقاط ضعف او تاکید کنید و تلاش او را در ساختن اعتماد به نفس تشویق و تحسین کنید. خونسرد بودن و راحت بودن خود را یاد بگیرید و فشار خانواده را پایین بیاورید. مطمئن شوید که کودکتان در شب قبل از امتحان زود بخوابد، صبحانه سالم و مناسب بخورد، و به او عطوفت بورزید و انرژی مثبت به او بدهید که شما می دانید او بهترین عملکردش را نشان خواهد داد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل