نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیش بینی رشد قابل توجه صنعت نفت در سال پیش روی

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی کرد که ذخایر جهانی نفت طی دو سال آینده با تولید جهانی بیشتر این محصول با رشد مواجه شده و در نتیجه میزان تولید از مصرف بیشتر شود.

به گزارش سیناپرس، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارش چشم انداز کوتاه مدت انرژی  ژانویه خود اعلام کرد که جهان در سال جدید میلادی با رشد صنعت نفت مواجه شده و در نتیجه، قیمت نفت خام به میزان بیشتری کاهش خواهد یافت.

این گزارش پیش ‌بینی می‌ کند:تولید جهانی سوخت‌ های مایع در سال ۲۰۲۴ به طور متوسط به۱۰۲میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که در مقایسه با ۱۰۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. گفتنی است بخض عمده ای از این افزایش ناشی از رشد تولید نفت توسط کشورهای غیراوپک است.

با این حال، این گزارش خاطر نشان کرد: عدم اطمینان در مورد عرضه نفت روسیه به ویژه در اوایل سال ۲۰۲۳ همچنان ادامه خواهد داشت و انتظار می رود مصرف جهانی سوخت مایع از میانگین ۹۹ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۲ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده همچنین گفت: نگرانی ‌های مداوم در مورد شرایط اقتصادی جهانی و همچنین کاهش محدودیت‌های کووید ۱۹ در چین، عدم قطعیت در مورد نتایج پیش ‌بینی تقاضای بین المللی نفت و انرژی را افزایش داده است.

به گزارش سیناپرس، در مورد قیمت نفت خام، پیش‌بینی می‌ شود که قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۳ به‌ طور متوسط ۸۳ دلار در هر بشکه باشد که ۱۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است و با افزایش ذخایر جهانی نفت به ۷۸ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید.

در این گزارش آمده است که قیمت بنزین نیز با کاهش حاشیه ‌های پالایشگاه‌ های عمده ‌فروشی و قیمت ‌های نفت خام کاهش می ‌یابد و انتظار می رود این موضوع در رابطه با گازوئیل هم رخ داده و بر این اساس احتمالا قیمت گازوئیل در سال پیش رو ۱۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

در پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، قیمت گاز طبیعی Henry Hub در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط کمی کمتر از ۵ دلار در هر میلیون واحد حرارتی  است که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل