تبادل تجاری ۲۰۰ میلیارد دلاری روسیه و چین

روسیه در شرایطی که به دلیل حمله به اوکراین توسط غرب تحریم شده است، تلاش می کند با ایجاد روابط تجاری جدید، بازارهای دیگری را در جهان هدف قرار دهد. در این راستا پیش بینی می شود تبادل تجاری روسیه و چین طی دو سال آینده به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش سیناپرس، ژانگ هانهویی سفیر چین در روسیه در مصاحبه ای با رسانه های خبری گفت: روسیه و چین ممکن است گردش تجاری دوجانبه را زودتر از حد انتظار به ۲۰۰ میلیارد دلار برسانند.

وی در این رابطه تاکید کرد: ما کاملاً مطمئن هستیم که همکاری روسیه و چین رو به گسترش بوده و دو کشور انگیزه های جدیدی برای توجه به این ارتباطات اقتصادی خواهند داشت. هدف روسیه و چین رسیدن گردش مالی تجاری دوجانبه به ۲۰۰ میلیارد دلار است که توسط سران کشورهای فوق تعیین شده و پیش بینی می شود زودتر از حد انتظار محقق خواهد شد.  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مسکو و پکن وظیفه دارند تا سال ۲۰۲۴ به این هدف دست یابند.

این دیپلمات چینی در ادامه توضیحاتش گفت: تجارت دوجانبه سالانه بین دو کشور سال به سال رکورد شکنی کرده و پیش‌بینی می ‌شود که گردش مالی در سال ۲۰۲۲ از ۱۸۰ میلیارد دلار فراتر رود.

به گزارش سیناپرس، ژانگ هانهوی در ادامه گفت که در چند سال گذشته، همکاری عملی دوجانبه علیرغم تأثیرات منفی همه‌ گیری ویروس کرونا ، به شکلی پایدار در حال توسعه است. ما واقعا خوشحال خواهیم شد اگر دوستان روسی ما مزایای روابط همسایگی و مشارکت بین کشورهایمان را مشاهده کرده و از فرصت ‌هایی که با بهینه ‌سازی اقدامات ضد کووید در چین ارائه می ‌شود استفاده کنند و تلاش بیشتری برای بازسازی و تشدید روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف انجام دهند.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا