نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی نمک زدایی مهرماه برگزار می شود

به گزارش سینا پرس به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، دومین کنگره و کارگاه بین المللی نمک زدایی از آب های شور با حمایت بانک توسعه اسلامی و همکاری اتحادیه همکاری های منطقه ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند و دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی و شرکت های دولتی و خصوصی فعال ایرانی برگزار می شود.

معاون پژوهشی مرکز منطقه ای نمک زدایی و محیط زیست و دبیر علمی کنگره اظهار کرد: امسال سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران میزبان این رویداد علمی در کشور است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، روز 28 مهر ماه اختصاص به برگزاری کنگره داشته و در دو روز بعد کارگاه های تخصصی با دعوت از صاحب نظران بین المللی و ایرانی برگزار خواهد شد.

دکتر سهیلا شکرالله زاده افزود: در این کنگره مقالات تخصصی به صورت چکیده و به زبان انگلیسی دریافت شده و مقالات برگزیده پس از تکمیل و داوری در یکی از مجلات علمی پژوهشی انگلیسی زبان داخل کشور به چاپ خواهد رسید.

وی درباره موضوعات مورد بحث در کنگره و کارگاه بین المللی نمک زدایی نیز گفت: در این کنگره موضوعاتی همچون فناوری های نوین در نمک زدایی (غشایی و حرارتی)، کاهش مصرف انرژی در شیرین سازی آب، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در این صنعت، اثرات زیست محیطی واحدهای شیرین سازی، توسعه غشاهای جدید و واحدهای هیبریدی در شیرین سازی آب به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

استادان، دانشجویان، شرکت های خصوصی و دولتی و نهادهای مرتبط با مقوله نمک زدایی می توانند درخواست شرکت در کنگره و کارگاه و نمایشگاه نمک زدایی را با تکمیل فرم ثبت نام و ارسال از طریق رایانامه rdec@irost.ir اعلام کنند.

در حاشیه این کنگره و کارگاه بین المللی، نمایشگاهی از دستاوردهای متخصصان و شرکت های ایرانی در زمینه نمک زدایی از آب های شور برپا خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل