نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

علم تنها با روش‌های دولتی پیشرفت نمی‌کند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز پنجم مرداد ماه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به عدم تطابق روند پیشرفت‌های علمی با روند اقتصاد و بودجه اظهار کرد: در حال حاضر 6400 واحد تولیدی در مشهد فعالیت دارد که حداقل 2000 واحد از این تعداد نیازمند فعالیت‌های تحقیقاتی و حضور نخبگان و بهره‌گیری از مهارت‌های آنان هستند.

رحمانی‌فضلی، کشور را نیازمند مدیریت دانایی دانست و گفت: امیدواریم شرکت‌های دانش‌بنیان نیز منطبق بر نیازهای واحدهای تولیدی فعال در سطح جامعه حرکت کنند. 

وزیر کشور با بیان اینکه واحدهای تولیدی به راحتی سرمایه خود را در اختیار پژوهش نمی‌گذارند، عنوان کرد: این واحدها نمی‌توانند سرمایه خود را صرف تحقیقات کنند، اما می‌توان با حذف برخی فاصله‌ها روابط نزدیکی بین بخش‌های پژوهشی و این واحدها برقرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه کم‌کردن این فاصله‌ها نیازمند سخت کوشی است، افزود: در حال حاضر کشور ما به دلیل داشتن نیازهای فراوان و همچنین عناد دشمنان، نیازمند دست‌یابی به مراحل عالی علمی است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به طرح مشکلات از سوی تولیدگران و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: بهتر است همزمان با طرح این مشکلات راهکار حل آن نیز پیشنهاد شود. هنگامی که به استان‌های مختلف سفر می‌کنیم همیشه با طرح انبوهی از مشکلات مواجه می‌شویم، اما برای حل آن راهکاری ارایه نمی‌شود. 

وی افزود: این در حالی است که وزارت کشور به مشکلاتی که راه‌حلی داشته و یا پیشنهادی برای حل آن وجود داشته باشد، توجه بیشتری خواهد کرد. البته باید توجه داشت که این پیشنهادات نباید تنها معطوف به درخواست بودجه‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در خصوص امکان همکاری شهرداری‌ها و سازمان‌ها با پارک علم و فناوری عنوان کرد: باید مشخص شود این پارک‌ها چه نوع کمک‌هایی را نیاز دارند و در قبال آن کمک‌ها، چه نوع امکاناتی را می‌توانند در اختیار سازمان‌ها و یا شهرداری‌ها قرار دهند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل