نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش روسیه برای گسترش تبادلات اقتصادی با آفریقا

در شرایطی که تحریم های غرب علیه روسیه منجر به اعمال فشارهای اقتصادی و ایجاد محدودیت برای این کشور شده است، روسیه تلاش می کند روابط اقتصادی خود را با کشورهای آفریقایی توسعه دهد. در این راستا دومین نشست و مجمع اقتصادی روسیه و آفریقا در ۲۶ تا ۲۹ ژوئیه برگزار می شود.

به گزارش سیناپرس، الکساندر استاگلف، مدیر بنیاد روسکونگر روز دوشنبه گفت: دومین نشست و مجمع اقتصادی روسیه و آفریقا برای ۲۶ تا ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۳ (۶ الی ۹ بهمن) برنامه ریزی شده است.

وی طی پیامی که تارنمای این بنیاد منتشر شد، گفت: دومین نشست و مجمع اقتصادی روسیه و آفریقا در تاریخ فوق برگزار خواهد شد و همچنین برنامه ریزی شده است که تعدادی رویداد دیگر در آفریقا و خاورمیانه برگزار شود.

این فعالیت ها در راستای تلاش روسیه در خارج شدن از فشار تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا ارزیابی شده و به این ترتیب روسیه در چشم انداز توسعه اقتصادی خود در جستجوی بازارهای جدید آفریقایی و آسیایی است.

به گزارش سیناپرس، سایر رویدادهای برنامه ریزی شده در این رابطه عبارتند از: مجمع حقوقی بین المللی پترزبورگ در۱۱ الی ۱۳ می، مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در ۱۴-۱۷ ژوئن که امارات متحده عربی کشور مهمان ویژه این رویداد خواهد بود.

علاوه بر این مجمع اقتصادی شرق در روزهای ۵ الی ۶ سپتامبر و هفته انرژی روسیه در ۱۱ تا ۱۳ اکتبر برگذار خواهد شد.به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است اولین نشست و مجمع اقتصادی روسیه و آفریقا در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ در سوچی برگزار شد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل