تقدیر از صنایع برتر در استفاده از تولیدات داخلی نانو

در مراسم آغاز به کار چهارمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، از مجتمع پتروشیمی آبادان و مجتمع گازی پارس جنوبی به دلیل تامین محصولات مورد نیاز خود از تولیدات شرکت های داخلی فعال در حوزه نانو با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.
مسعود جبرائیلی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان در این مراسم اظهار کرد: صنعت کشور تشنه دانش است و نیاز به تغییر و عواملی دارد که بتوانند آن را رشد دهند، پویا کنند و در عرصه رقابت های داخلی و خارجی به موفقیت برسانند.
وی با بیان اینکه پروژه های تولیدی با روش های قدیمی، حتی با روش های یک سال پیش نیز نمی توانند، کار کنند، افزود: درهای صنعت به روی علم و دانشی که بتواند کاربردی باشد، باز است؛ ما درحال حاضر در این خصوص در مضیقه هستیم و افکار و اندیشه محققان و دانشگاهیان می تواند صنعت کشور را متحول کند.
جبرائیلی بیان کرد: صنعت کشور در حال حاضر تعامل کافی با دانش را دارد اما میزان این تعامل اندک است.
نماینده مجتمع پارس جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: این شرکت در خصوص استفاده از فیلترهای هوایی توربین و پمپ های گریز از مرکز و بسیاری از محصولات مورد نیاز خود، از کالاهای تولید داخل استفاده کرده است و با توجه به نتیجه مطلوب در استفاده از این محصولات، فهرستی از محصولات تولید داخل در این صنعت را تهیه و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه و در آن ورود کالای خارجی را ممنوع اعلام کرده است.
وی بیان کرد: مجتمع پارس جنوبی در سال بین 5 تا 6 هزار جفت فیلتر توربین هوا نیاز دارد که در گذشته از دو کشور سازنده توربین خریداری می کرد اما با توجه به تولید داخل و استفاده از آن و انجام آزمایش های لازم، تاکنون از 2 هزار جفت از این فیلترها با قیمت 50 درصد ارزانتر از نمونه خارجی خریداری و استفاده کرده است.
به گزارش ایرنا، چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو امروز پنجم مرداد ماه در محل همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد و فردا ششم مردادماه با برگزاری چهار کارگاه آموزشی و 6 پنل تخصصی ادامه می یابد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا