نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف سیستم تصفیه و انتقال آب دو هزار ساله در چین

باستان شناسان طی کاوش های جدید خود در محل شهر Luoyang ، پایتخت باستانی چین در استان هنان امروزی، بخشی از تاسیسات انتقال آب شامل بیش از ۸۰ متر کانال های آبی را کشف کرده اند که قدمت آنها به سال های ۲۲۰ تا ۴۲۰ میلادی می رسد.

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان چینی در کاوش های جدید خود موفق به شناسایی یک سیستم انتقال آب باستانی شدند. این تاسیسات نشان دهنده تکنیک های ساخت تاسیسات حفاظت از آب و توانایی چینیان باستان در استفاده از منابع آب و ارتقاء محیط زیست در آن زمان است.

این عملیات کاوش در سایت دروازه Qianqiu کاخ باستانی در سال ۲۰۲۱ آغاز شده و محققان طی مراحل بعدی، کانال ‌های آب زیرزمینی بزرگی را در زیر میدان دروازه پیدا کردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، تاکنون چهار کانال آب کشف شده است که همه آن ها با دیواره های سنگی در کنار هم از جنوب غربی به شمال شرقی می ‌روند. گوئو شیائوتائو از موسسه باستان شناسی آکادمی علوم اجتماعی چین در این رابطه گفت که این کانال ها در یک بازه زمانی ساخته شده و از یک برنامه ریزی ساختمانی یکپارچه پیروی می کنند.

گفتنی است، چنین تاسیسات حفاظت از آب با طرح ‌بندی‌ های بزرگ و طرح ‌های ظریف اولین موردی است که در حین حفاری در شهر باستانی لویانگ مشاهده می‌شود.

یافته های جدید نشان می دهد: درپوش های بالای کانال ها نیز دارای سوراخ های مربعی برای تسهیل جمع آوری آب باران هستند. اعتقاد بر این است که این سیستم کانال آب، منابع آب را از خارج از شهر به کاخ وارد کرده و سپس به آب اجازه می دهد تا به دریاچه های باغ واقع شده در شمال کاخ امپراتوری برود.

به گزارش سیناپرس، لیو تائو از باستان شناسان این تیم مطالعاتی در رابطه با این موضوع گفت: این امکانات احتمالاً بخشی از پروژه انحراف آب باغ در داخل کاخ پایتخت باستانی بوده است و بعداً توسط امپراتور Xiaowen مورد استفاده مجدد قرار گرفت.

این کشف بیشتر طرح باغ سلطنتی لوئویانگ را در آن زمان بررسی می کند و به عنوان یک مرجع تاریخی برای استفاده مدرن از منابع آب شهری عمل می کند.  سایت شهر لویانگ که در لویانگ امروزی در هنان واقع شده است، سابقه ای بیش از ۱۵۰۰ سال دارد، در حالی که برای حدود ۶۰۰ سال در تاریخ گسترده خود، به عنوان پایتخت بسیاری از سلسله ها در چین باستان بوده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل