نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رژیم لاغری به کمک تغییر ساعت غذا خوردن

مطالعات محققین نشان می دهد: کاهش وزن فقط مربوط به آنچه می خورید نیست، بلکه به زمان خوردن نیز مربوط می شود. این تحقیقات نشان می‌دهد اجتناب از مصرف کالری زیاد در عصر، کلید کاهش وزن است.

به گزارش سیناپرس، یافته های جدید محققان نشان می دهد: خوردن میان وعده در اواخر شب، به طور ویژه، مانع از سوزاندن چربی در بدن می شود. موضوع فوق به این دلیل است که در طول شب بدن از کربوهیدرات ‌های قابل دسترس استفاده می ‌کند که به تازگی خورده شده ‌اند. با این حال، افرادی که در عصر کمتر غذا می خورند، به شرایطی دست پیدا می کنند که بدن شروع به سوزاندن چربی می کند.

از سوی دیگر این مطالعه نشان داد: مصرف صبحانه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

پروفسور کارل جانسون، از محققان حاضر در این مطالعه اعلام کرد: مطالعات زیادی هم بر روی حیوانات و هم بر روی انسان‌ ها انجام شده که نشان می ‌دهند چاق شدن نه تنها به میزان غذا خوردن شما، بلکه به زمان خوردن شما مربوط می ‌شود. پژوهش ما به دنبال آزمایش یافته‌ های مطالعات روزه ‌داری با درخواست از داوطلبین برای شرکت در یک آزمایش چند روزه برای دو برنامه غذایی مختلف بود. آنچه ما دریافتیم این است که ریتم های شبانه روزی بدن، سوزاندن چربی در شب را تنظیم می کند.

این پژوهشگر در ادامه توضیحاتش افزود: ریتم ‌های شبانه ‌روزی بدن تغییرات ذهنی، فیزیکی و رفتاری است که یک چرخه روزانه را دنبال می ‌کند. به گزارش سیناپرس، این مطالعه شامل شش نفر بود که برای نظارت دقیق در یک اتاق تنفسی به آزمایشگاه مراجعه کردند. این آزمایش دقیقاً میزان انرژی مصرفی افراد در یک دوره و متابولیسم آن ها را اندازه گیری می کند. نتایج این مطالعه نشان داد که وقتی افراد برای عصرانه یک وعده غذایی می ‌خوردند، بدن دیگر چربی سوزی نمی ‌کرد.

به گزارش سیناپرس، دکتر کوین کلی، سرپرست این مطالعات در تکمیل توضیحات همکارش افزود: مصرف غذا در شب منجر به اکسید شدن چربی ‌های کمتری نسبت به جلسه صبحانه شد.

این موضوع تایید می ‌کند که زمان وعده ‌های غذایی در طول روز و شب بر نحوه استفاده از غذای مصرفی در مقایسه با ذخیره‌ سازی تأثیر گذاشته و هر غذایی که قبل از خواب خورده شود، سوزاندن چربی در طول خواب را به تأخیر می‌اندازد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: spring.org.uk

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل