نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از”والدین یار” در آموزش و پرورش فارس

سینا

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: در کتاب “والدین یار” آموزه های فلسفه تربیت با زبانی شیوا و بیانی رسا به رشته تحریر در آمده است تا زمینه انتقال آن به جامعه هدف فراهم شود.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد خلیل عسکری در آئین رونمایی از کتاب ” والدین یار” تالیف معاونت اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس که ویژه والدین دانش آموزان تالیف شده گفت: اولیا از ارکان تربیت هستند  و ضروری است در امر تربیت دانش آموزان  با نظام تعلیم و تربیت همکاری کنند لذا مطالعه این کتاب را به والدین توصیه می کنم.
مدیر کل آموزش وپرورش فارس گفت: براساس سند تحول بنیادین، مشارکت والدین در تربیت کودکان نه تنها یک حق است بلکه تکلیف نیز هست.
عسکری افزود: دولت موظف به ادای این تکلیف و فراهم نمودن ساز و کار استیفای این حق است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در اسناد تحولی آموزش و پرورش، بر اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای بینش و نگرش والدین در راستای انجام تکالیف تربیتی تاکید شده است.
وی ادامه داد: در کتاب”والدین یار” آموزه های فلسفه تربیت با زبانی شیوا و بیانی رسا به رشته تحریر در آمده است تا زمینه انتقال آن به جامعه هدف فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش فارس، نیز اظهار کرد:  در بخش اول این کتاب، از دوران کودکی به عنوان فرصت طلایی برای رشد و تعالی فرزندان یاد شده است.
دکتر مجید بذرافکن افزود:  برای بهره گیری از این فرصت مغتنم، به راهکارهایی در راستای چگونگی تعامل مطلوب با فرزندان، پیشگیری از برخی رفتارهای نامطلوب و درمان برخی نارسایی های تربیتی، اشاره شده است.
مجید بذرافکن تصریح کرد: انتقال آموزه هایی از فلسفه تربیت به والدین دومین بخش کتاب، ” والدین یار” است که به زندگی و تلاش در تربیت فرزندان بیش از پیش معنا می بخشد.
مولف کتاب والدین یار ادامه داد:  وجود خانواده صالح در کنار مدرسه صالح منجر به پرورش فرد صالح خواهد شد. 
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: دستگاه ها و نهادهایی که در تربیت نقش دارند باید ابتدا به وظیف و نقش خود واقع شوند تا بتوانند در امر تربیت موثر باشند.
وی افزود: کتاب “والدین یار” تلاش کرده تا انچه در سند تحول آمده را محقق کند.
بذرافکن اضافه کرد: والدینی که آینده  فرزندانش برایشان مهم است ضروری است این کتاب را مطالعه کنند.
وی ادامه داد: بهترین فرزندان در خانواده ای پرورش می بایند که زن و شوهر محبوب یکدیگرند.
شایان ذکر است: در این آئین مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق سراسر استان فارس از طریق فضای مجازی حضور داشتند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل