نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید برق از برف توسط دانشمندان ژاپنی

محققان در شهر آئوموری ژاپن مطالعه چگونگی تولید برق از برف را با هدف ایمن سازی یک منبع انرژی تجدیدپذیر برای پوشش کمبودهای بالقوه برق آغاز کرده اند.

به گزارش سیناپرس، شهر آئوموری که هر سال شاهد برف سنگینی است، آزمایشی را در استخر یک مدرسه ابتدایی متروک آغاز کرد تا امکان ‌سنجی تولید انرژی با استفاده از اختلاف دمای بین برف ذخیره‌ شده و هوای اطراف را بررسی کند.

در این پروژه مشترک، استارتاپ محلی فناوری اطلاعات Forte Co و دانشگاه ارتباطات الکترونی در توکیو به دنبال تامین انرژی یک توربین با انرژی تولید شده در هنگام خنک شدن مایع خنک‌ شده توسط برف ذخیره ‌شده و سپس تبخیر شدن توسط گرمای هوای اطراف هستند.

گفتنی است، تولید برق با استفاده از برف ذخیره شده اخیراً به عنوان یک منبع انرژی سازگار با محیط زیست، کم هزینه و ایمن توجه محققان را به خود جلب کرده است.

در آئوموری، حجم زیادی از برف پس از جمع آوری توسط ماشین های برف روب و کامیون ها به دریا و جاهای دیگر ریخته می شود. گزارش های محلی نشان می دهد:در سال مالی گذشته که در ماه مارس به پایان رسید، هزینه های برف روبی به رکورد ۵.۹ میلیارد ین در سال رسید.

یکی از مقامات شهری در این باره گفت: برف به عنوان یک مزاحم تلقی شده است، اما ما می توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم. محققان در این آزمایش توسط ۱۰ کارگر مواد عایق را در داخل استخر قرار دادند تا برف انباشته شده را سرد نگه دارند.

در ادامه محققان اعلام کردند:تحقیقات بیشتر در مورد حفظ برف و همچنین میزان برق تولید شده قبل از شروع تولید برق در بهار سال جاری انجام خواهد شد.

به گفته جون کاسای (Jun Kasai) رئیس استارتاپ فورته، چالش های این طرح شامل یافتن یک مرکز بزرگ برای ذخیره برف و همچنین تامین هوای گرم در طول زمستان است. لازم به ذکر است که برای به دست آوردن اختلاف دمای زیاد، شرکت تحقیقاتی استفاده از گرمای چشمه های آب گرم را به عنوان گزینه ای مهم در نظر می گیرد.

به گزارش سیناپرس، جون کاسای (Jun Kasai) رئیس شرکت فورته در خاتمه گفت: برف یک منبع انرژی تجدیدپذیر بوده که گزینه ای منحصر به فرد مخصوصا در این منطقه با بارش برف سنگین است. او افزود، همچنین تولید برق از برف منجر به ایجاد یک صنعت جدید خواهد شد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: japantimes

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل