نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اتصال 15 روستای جدید فارس به شبکه ملی اطلاعات

سینا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال 15 روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب 1250 خانوار و 4300 نفر جمعیت خبر داد.
به گزارش سینا پرس فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس به خبرنگاران گفت: با احداث 5 سایت جدید و ارتقای سه سایت موجود، دسترسی 15 روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.
وی روستاهای متصل شده به شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل را از طریق احداث 4 سایت جدید روستاهای خلجی، کناردان، قرداش آباد و مایینک از توابع شهرستان فراشبند، روستاهای قاسم آباد، ساغویه و قلات از توابع شهرستان سرچهان و روستای علی آباد دوتو از توابع شهرستان کازرون جمعاً با جمعیت 1700 نفر در قالب 490 خانوار بیان کرد.
سلیمان پور روستاهای متصل شده توسط همراه اول از طریق احداث یک سایت جدید و ارتقای سه سایت موجود را روستاهای برم جمال و قلاتک از توابع شهرستان ممسنی، روستاهای سرخ آباد، چهارقلات و کناره از توابع شهرستان ارسنجان و روستاهای بادامه و سنگ چارک از توابع شهرستان داراب جمعاً با جمعیت 2600 نفر در قالب 760 خانوار ذکر کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح ها را مبلغ 195 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی برشمرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل