نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افشای ۲۳۵ میلیون ایمیل در پی هک شدن توئیتر

کارشناسان امنیت سایبری اعلام کردند، ایمیل‌ های شخصی مرتبط با ۲۳۵ میلیون حساب توییتر که مدتی پیش هک شد، افشا شده‌ و این موضوع میلیون ‌ها نفر را در معرض خطر افشای هویت ‌شان قرار داده و آن ها را در برابر هکرها آسیب پذیر می کند.

به گزارش سیناپرس، مدیر ارشد فناوری شرکت امنیت سایبری هادسون راک، خبر از افشای میلیون ها ایمیل کاربران توئیتر داده و اعلام کرد: این نشت اطلاعات متاسفانه منجر به هک کردن، فیشینگ هدفمند و داکسینگ قربانیان خواهد شد.

گفتنی است، با وجود این که گذر واژه‌ های حساب های این افراد فاش نشده است، هکرها می‌ توانند از آدرس‌های ایمیل برای بازنشانی گذرواژه‌های افراد استفاده کرده یا آن ها را حدس بزنند.

متاسفانه گفته می شود، اگر حساب‌ها با احراز هویت دو مرحله ‌ای محافظت نشوند، این امر به ‌ویژه خطری جدی است که این ایمیل ها را تهدید می کند. توصیه می شود کلیه افرد با وارد کردن کدی که کاربران برای ورود به سیستم ایجاد می‌ کنند، لایه دوم امنیتی را به حساب‌های محافظت‌شده با رمز عبور اضافه کنند.

کارشناسان می گویند: افرادی که به صورت ناشناس از توییتر استفاده می کنند باید یک آدرس ایمیل اختصاصی توییتر داشته باشند که هویت آنها را فاش نکرده و از آنو فقط برای توییتر استفاده شود.

اگرچه به نظر می ‌رسد، این هک قبل از خرید توئیتر توسط ایلان ماسک انجام شده است، اما خبر ایمیل‌های فاش شده دردسر دیگری را برای این میلیاردر پر حاشیه ایجاد می ‌کند که حداقل می‌توان گفت دو ماه نخست ریاست خود را با چالش هایی جدی پشت سر گذاشته است.

در حال حاضر توییتر به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخی نداده و هنوز موضع این شرکت در قبال مشکل جدی ایجاد شده برای کاربرانش مشخص نیست.به گزارش سیناپرس، به باور کارشناسان اخبار مربوط به این هک گسترده ممکن است شرکت را با کمیسیون تجارت فدرال دچار مشکل کند.  توئیتر در سال ۲۰۱۱ موافقت نامه ای را با آژانس امضا کرد که این شرکت را ملزم به رسیدگی به نقص های جدی امنیت داده ها می کرد.

به گزارش سیناپرس،توییتر چند ماه قبل از ورود ایلان ماسک، جریمه ای ۱۵۰ میلیون دلاری به دلیل نقض دستورات ایمنی خود پرداخت کرد. در ادامه و با معرفی نسخه به روز شده، رویه های جدیدی ایجاد شد که شرکت را ملزم به اجرای برنامه حفاظت از حریم خصوصی و همچنین افزایش امنیت اطلاعات می کرد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: ntd

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل