نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افراد مبتلا به عفونت سل نهفته بیشتر در معرض التهاب هستند

به گزارش سیناپرس همدان، تحقیقات جدید منتشر شده از دانشگاه سینسیناتی نشان می دهد که افراد مبتلا به عفونت سل نهفته (LTBI) التهاب بیشتری دارند و ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی باشند.

این تحقیق در Open Forum Infectious Diseases منتشر شد.

دکتر مویسس هومان، از بخش بیماری های عفونی در بخش بیماری های داخلی در کالج UC می گوید: تقریباً 25٪ از جمعیت جهان دارای LTBI هستند، وضعیتی که در آن فرد در معرض سل قرار گرفته است اما از آن بیمار نیست. پزشکی و نویسنده مسئول در مطالعه.

هومان می گوید، کشورهای در حال توسعه نرخ بالاتری از LTBI دارند. مناطقی در جهان وجود دارد که LTBI ممکن است 50٪ یا بیشتر از جمعیت را تحت تأثیر قرار دهد. در اینجا در ایالات متحده، شیوع LTBI حدود 5٪ است که هنوز هم رایج است. این یک مشکل بهداشت جهانی است.

تیم تحقیقاتی نمونه های خون افراد مبتلا به LTBI را در پرو بین سنین 40 تا 70 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

جرونیمو فریا، دستیار پژوهشی در بخش پزشکی داخلی دانشگاه کالیفرنیا و اولین نویسنده این مطالعه، می‌گوید: «ما بر روی مونوسیت‌ها، نوعی از گلبول‌های سفید خون، تمرکز کردیم و نشانگرهای مرتبط با فعال‌سازی سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی عروقی را اندازه‌گیری کردیم. ما تفاوت هایی را در بیان نشانگرهای مونوسیت پیدا کردیم که نه تنها برای کنترل عفونت، بلکه برای آتروژنز نیز مهم هستند، فرآیند تشکیل پلاک، در شریان ها،  که منجر به بیماری عروق کرونر قلب می شود.

هومان توضیح می دهد که مونوسیت یک سلول ایمنی است که برای مبارزه با عفونت هایی مانند سل مهم است، اما در سلامت قلب و عروق نیز نقش دارد.

او می‌گوید یکی دیگر از عناصر مهم این تحقیق، نقش التهاب در بیماری‌های مزمن است.هر چیزی که منجر به یک حالت التهابی در بدن شود ممکن است ما را مستعد ابتلا به بیماری های مزمن کند.هومن می‌گوید: بیماری‌های قلبی عروقی، همراه با دیابت، سرطان و سایر بیماری‌ها یکی از این بیماری‌ها هستند. مطالعه ما در بررسی اینکه چگونه مونوسیت‌ها ممکن است در افراد مبتلا به LTBI پیش‌التهاب‌تر باشند، پیشگام است. یک سوال پیگیری طبیعی این است که آیا درمان LTBI به درمان آن التهاب کمک می کند یا خیر.

هومان می گوید این مطالعه و سایر تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که عفونت ها به طور کلی در خطر بیماری قلبی عروقی نقش دارند، همانطور که در موارد آنفولانزا، HIV و اخیراً COVID-19 مشهود است.هومان می‌گوید: من فکر می‌کنم به دلیل رایج بودن LTBI، این ارتباط ارزش کاوش را دارد. این واقعیت که UC در تلاش برای درک اینکه چگونه عفونت‌ها بر بیماری‌های قلبی عروقی تأثیر می‌گذارند، مهم است.

منبع : medicalxpress

مترجم: سید سپهر ارومیهء

خروج از نسخه موبایل