نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مک دونالدز پا به عرصه واقعیت مجازی می گذارد

مک‌دونالدز در انگلستان برای کمک به آموزش مشتریان در خصوص فرآیند تولید محصولات خود از فناوری واقعیت مجازی استفاده می‌کند. مک‌دونالدز برای این کار از بازی‌های مبتنی بر هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و ویدئوهای مبتنی بر هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر ۳۶۰ استفاده می‌کند.

فرآیند تولید غذا را ببینید

زمانی که به کسب و کارهایی که از فناوری واقعیت مجازی برای توسعه خود استفاده کرده‌اند فکر می‌کنید، لزوماً نام مک‌دونالدز به ذهن شما خطور نمی‌کند. باید به خاطر داشته باشید که مک‌دونالدز قبلاً در اوایل سال جاری محصولی تحت عنوان «هپی میل باکس» عرضه کرده بود که عملکردی مشابه مجموعه عینک واقعیت مجازی «گوگل کاردبرد» داشت. بچه‌ها (یا بزرگترهایی که به هپی میل علاقمند بودند) می‌توانستند به کمک این عینک‌ها یک بازی ویدئویی اسکی انجام دهند.

اکنون شرکت غذایی مک‌دونالدز تصمیم گرفته تا از فناوری واقعیت مجازی به شکلی خاص بهره ببرد. شعبه انگلستان این رستوران یک کمپین بازاریابی تحت عنوان «فرآیند تولید غذای ما را ببینید» راه انداخته که از عینک‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت و گیر وی‌آر استفاده می‌کند تا مشتریان را از نحوه تعامل این شرکت با مزرعه‌داران و کشاورزان به منظور تولید غذاها مطلع سازد.

شرکای واقعیت مجازی

مک‌دونالدز برای راه‌اندازی این کمپین واقعیت مجازی با شرکت ریئل همکاری کرده است. این شرکت یک بازی کوچک دو نفره تراکتورسواری تحت عنوان «تاپ آو د کراپ» طراحی کرده است. بازیگران در این بازی به کمک هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و یک فرمان، سیب‌زمینی برداشت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا بار روی تراکتور را متعادل نگه دارند.

به کمک عینک گیر وی‌آر افراد می‌توانند یک ویدئوی ۳۶۰ درجه را ببینند که با همکاری فیوچر ویژوآل ساخته شده است. این ویدئو یک کارخانه لبنیات‌سازی ارگانیک و کارخانه تولید تخم مرغ را نشان می‌دهد. همچنین برای دیدن این برنامه بازدید به کمک تراکتور، یک برنامه سینمای فرآگیر نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش فردانما،همانطور که سم واتس از مدیران ریئل به آپلود وی‌آر گفته است، این تیم محتوای واقعیت مجازی را با کمک «پروگرسیو یانگ فارمرز» طراحی کرده و سپس تأییده صحت آن را از کشاورزان واقعی گرفته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل