نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشتی ها ممکن است به یک اپیدمی کشنده مرجان ها دامن بزنند

سینا

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط دانشمندان دانشکده علوم دریایی، جوی و زمینی دانشگاه میامی روزنستیل انجام شده است، کشتی‌ها ممکن است در گسترش بیماری مرگبار مرجانی به نام بیماری از دست دادن بافت مرجانی سنگی (SCTLD) در سراسر فلوریدا و کارائیب نقش داشته باشند. .

به گزارش سینا پرس فارس، این بیماری که برای اولین بار در نزدیکی میامی در سال 2014 شناسایی شد، اکنون صخره های مرجانی در جامائیکا، سنت مارتن، جزایر ویرجین ایالات متحده، و بلیز و سایر مکان ها را تحت تاثیر قرار داده است.

محققان پیشنهاد می کنند که حمل و نقل از طریق بدنه کشتی، جایی که کشتی در یک منطقه آب بالاست را می گیرد تا آن را پایدار نگه دارد و آن را در بندر دیگری رها می کند، ممکن است در گسترش بیماری نقش داشته باشد.

مایکل استودیوان، دستیار دانشمند در موسسه تعاونی UM گفت: “شیوع بیماری در مکان های بسیار دور نشان می دهد که انتقال بیماری با وسایلی غیر از جریان های اقیانوسی، مانند آب بالاست کشتی ها کمک می شود.” CIMAS) و NOAA اقیانوس اطلس و آزمایشگاه هواشناسی.

محققان مدرسه UM Rosenstiel دو آزمایش انتقال بیماری را در آزمایشگاه صخره‌های تجربی در مدرسه Rosenstiel انجام دادند تا دریابند که آیا پاتوژن‌های SCTLD می‌توانند به این روش منتقل شوند و آیا روش‌های تصفیه آب بالاست مانند UV وجود دارد یا خیر. می تواند با موفقیت از گسترش بیماری جلوگیری کند.

اولین آزمایش مرجان های سالم را در معرض سه نوع آب قرار داد: 1) در معرض بیماری، 2) در معرض بیماری و تحت درمان با اشعه ماوراء بنفش، و 3) آب غیر در معرض بیماری در یک سیستم مخزن جریان. در یک دوره شش هفته ای، آنها شروع ضایعات بیماری و مرگ و میر را مشاهده کردند تا تعداد مرجان هایی که بیمار شدند، سرعت آن و اینکه آیا درمان با اشعه ماوراء بنفش آب در معرض بیماری منجر به کاهش مرجان های آسیب دیده شده است یا خیر. در آزمایش دوم، محققان همان نوع آب را در ظروف برای شبیه‌سازی مخزن بالاست کشتی به مدت یک و پنج روز نگه داشتند، سپس آب را در معرض مرجان‌های سالم قرار دادند تا تعیین کنند که آیا پاتوژن‌های SCTLD می‌توانند در طول زمان زنده بمانند و آیا بیشتر شده‌اند یا خیر. با گذشت زمان کمتر عفونی می شود.

استودیوان گفت: «نتایج نشان می‌دهد که آب بالاست کشتی تهدیدی برای گسترش و تداوم SCTLD در سراسر کارائیب و به طور بالقوه برای صخره‌های اقیانوس آرام است و استانداردهای درمان و آزمایش ممکن است خطر گسترش بیماری را کاهش ندهد.»

مترجم: مهدی ایزدی

منبع: scitechdaily

.

خروج از نسخه موبایل