نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در فصل سرما حمایت از حیات وحش را فراموش نکنیم

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به دنبال کاهش دما و برودت هوا با صدور اطلاعیه‌ای از مردم و علاقه‌مندان به حیات وحش خواست از گونه‌های جانوری حمایت کنند.

به گزارش سیناپرس اردبیل، اداره محیط زیست اردبیل خواستار حمایت مردم از حیات وحش در سرما شد. بر اساس اطلاعیه این اداره، با توجه به تداوم سردی هوا، یخ بستن بسیاری از آبگیر‌ها و پوشیده شدن زیستگاه‌های حیات وحش در مناطق مختلف استان با برف و به دنبال این شرایط طبیعی، انواع حیات وحش از زیستگاه‌های مختلف استان به دنبال غذا و علوفه به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند.

با اینکه محیط‌بانان استان اردبیل هم‌اکنون برای امدادرسانی و علوفه‌دهی و دانه‌پاشی به حیات وحش در آماده‌باش بوده و مناطق حفاظت شده و زیستگاه‌های حیات وحش تحت پایش ویژه یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد، اما در چنین شرایطی آسیب‌پذیری حیوانات افزایش می‌یابد و چه بسا ممکن است تلفات سنگینی به آن‌ها وارد شود.

اداره کل حفاطت محیط زیست استان اردبیل از عموم شهروندان و علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش درخواست کرده است به وظیفه اخلاقی خود در قبال حفاظت از حیات وحش عمل کرده و از این مخلوقات زیبا حمایت و حفاظت کنند.

همچنین در این اطلاعیه از مردم خواسته شده برای جلوگیری از شکار غیرمجاز و وارد شدن صدمه توسط افراد سودجو و شکارچیان متخلف به حیات وحش به محض مشاهده هر گونه تخلف و آسیب‌رسانی به حیوانات مراتب را با شماره تلفن ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ به ادارات و پاسگاه‌های محیط زیست در مناطق مختلف استان اطلاع دهند.

خروج از نسخه موبایل