نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از خودروی مشترک خورشیدی هوندا و سونی

شرکت خودروسازی هوندا با همکاری شرکت سونی در قالب مجموعه سونی هوندا موبیلیتی، برند جدید خودروهای الکتریکی خود را طراحی کرده و نمونه اولیه آن را در نمایشگاه CES لاس وگاس معرفی کرد.

به گزارش سیناپرس، یاسوهید میزونو، مدیر اجرایی سونی هوندا موبیلیتی، به طور رسمی جزئیات برند خودرو الکتریکی ساخته شده توسط این شرکت که «افیلا» نام دارد را معرفی کرده و گفت که این محصول نشان دهنده رابطه جدیدی بین مردم و تحرک است.

نام نمونه اولیه این محصول Afeela بوده و در قالب یک خودروی کلاس سالن فست بک چهار در ارائه شده و اگرچه جزئیاتان هنوز فاش نشده است، اما سونی هوندا موبیلیتی تایید کرد که این محصول برای ثبت پیش ‌سفارش در نیمه اول سال ۲۰۲۵، قبل از شروع فروش در پایان همان سال در دسترس خواهد بود. تحویل این خودروی جدید برای بهار ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی برنامه ریزی شده است.

بررسی تصاویر منتشر شده از آفیلا نشان می دهد طراحی این مدل دارای خط سقف شیک، بدون دستگیره در، آینه های دیجیتال و چرخ های ۲۱ اینچی مشکی است. یک نوار نوری در جلو قرار دارد و می تواند با افراد و سایر وسایل نقلیه ارتباط برقرار کند که سونی آن را به عنوان فناوری یک دوره جدید توصیف می کند.

طول این خودرو ۴۸۹۵ میلی ‌متر، عرض آن ۱۹۰۰ میلی‌ متر و ارتفاع این محصول جدید ۱۴۶۰ میلی‌ متر است. به این ترتیب آفیلا از نظر اندازه مشابه هیوندای آیونیک ۶ بوده و و دارای سیستم تعلیق دو شاخه‌ای در جلو و سیستم تعلیق چند پیوندی در عقب است.

سونی هوندا موبیلیتی در این رابطه گفت: خطوط و فرم حداقل تزئینی این خودرو به سفینه‌های فضایی شباهت داشته و فناوری های به کار رفته در آن احساس یک تجربه حرکتی جدید را تداعی می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، در داخل، فضای کافی برای پنج سرنشین وجود دارد که زیر یک سقف پانوراما بزرگ در حالی که صفحه‌های دیجیتال در پشت هر صندلی و روی داشبورد قرار گرفته ‌اند،  می ‌نشینند. فرمان این محصول الکتریکی بوده و  دارای دو صفحه لمسی و دکمه های متعددی است.

سونی هوندا موبیلیتی می گوید مدل تولیدی از فناوری شاسی دیجیتال اسنپدراگون کوالکام استفاده می کند که سیستم های هوش مصنوعی ، شخصی سازی هوشمند پیشرفته و سایر فناوری های بصری را در اختیار رانندگان قرار می دهد.

به گزارش سیناپرس، این شرکت ادعا می کند که این وسیله نقلیه می تواند تا ۸۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند و به ۴۵ دوربین و سنسور مجهز شده است که سیستم های رانندگی خودکار سطح سه آن را که در حال حاضر در حال توسعه هستند، تامین می کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل