نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

متوسط رشد بازار ارتباطات کشور تا سه برابر قابل افزایش است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد خوانساری در همایش شیوه توزیع محتوا در شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: شبکه شاپرک را یک نمونه موفق از خدمات این حوزه معرفی کرد که امکانات تعاملات بین بانکی را برای ما فراهم کرده است به نحوی که نقل و انتقالات مالی بدون وجود آن قابل تصور نیست.
وی افزود: وزارت ارتباطات با توجه به اولویت گذاری، به موضوع اپلیکیشن توجه جدی داشته است و این موضوع باید به عنوان فرصتی برای توسعه کارآفرینی و حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد. 

** پلت فرمها مکمل های شبکه ملی اطلاعات هستند 
خوانساری اظهار کرد: پلت فرمها مکمل های شبکه ملی اطلاعات هستند و ما به عنوان مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این حوزه نگاهمان چند گام جلوتر از دیگران باشد.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات: باید اپلیکیشن ها و خدمات در بخش ICT ایجاد شود تا به ارزش افزوده برسیم.
وی با اشاره به اینکه در نگاه سنتی تنها به دو لایه در شبکه توجه می شود، توضیح داد: یک لایه شامل زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات است و دیگری لایه اپیکیشن ها است که مورد توجه بوده اند.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: وسط این دو لایه، لایه ای است که کسب و کار کوچک و متوسط در پایه خدمات آن امکان پذیر است و همیشه مورد غفلت واقع شده است و اپ استورها، سرویسهای نقشه، موتورهای جستجو، پخش ویدئو و سرویس CDN از جمله سرویسهای متعددی هستند که می توانند در این لایه قرار بگیرند.
وی افزود: تا به حال همیشه لایه زیرساخت از جمله پهن باند، 3G، 4G و FTTX و در لایه بالاتر، اپلیکیشن مورد توجه بوده اند.
خوانساری تاکید کرد: آنچه که اهمیت این پلتفرم های نرم افزاری را بیش از پیش آشکار می کند نقش آن ها در افزایش ثروت است و مهم ترین مزیت این پلتفرمها و سکوهای ارائه خدمات، کاهش میزان زمان ورود به بازار، کاهش هزینه های ایجاد خدمات و کاهش زمان بازاریابی و برندسازی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل