نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اهدای 25 هزار اصله نهال به شرکت کشت و صنعت مغان

بدنبال تفاهمنامه همکاری با صربستان، ۲۵ هزار اصله نهال بصورت رایگان به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اهدا شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بدنبال تفاهمنامه همکاری با صربستان ۲۵ هزار اصله نهال بصورت رایگان به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اهدا شد که ۱۰ هزار اصله سال گذشته وارد شرکت شده و در حال حاضر در گلخانه شرکت نگهداری می‌شود.

بخشی از نهال‌های موجود در طرح‌های اصلاح، نوسازی و توسعه‌ای باغات مورد استفاده واقع شده و واردات ۱۵ هزار اصله نهال دیگر در دست پیگیری است.
محمدی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شرکت صربستانی جهت تولید بذور مورد نیاز کشور منعقد شده است، امسال کاشت ارقام پربازده و باکیفیت بذور مختلف گندم و جو در سطح ۵۰ هکتار بعنوان پایلوت انجام گرفته است که سال بعد پس از مقایسه راندمان ارقام مزبور بصورت وسیع کشت خواهد شد.

وی تاکید نمود: در طول دو سال گذشته اتفاقات خوبی از لحاظ افزایش راندمان تولید اتفاق افتاده است. میزان شیر خام تولیدی به ازای هر راس دام دوشا از ۲۶.۵ کیلوگرم به ۳۲.۵ کیلوگرم و تعداد گله علیرغم فروش بخشی از آن از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۱ هزار و ۳۰۰ راس افزایش یافته است و جهت سرمایه گذاری روی نژاد‌های اقتصادی‌تر ۱۰۰۰ جنین جرزی به شرکت منتقل خواهد شد. در خصوص گندم، جو، چغندر قند و کلزا نیز با افزایش راندمان ۳۰ الی ۴۰ درصدی در دو سال پی در پی رکورد بی سابقه‌ای در طول تاریخ تاسیس شرکت ثبت شد.

خروج از نسخه موبایل