جمعیت آهوان جزیره خارگ بوشهر 22درصد افزایش یافت

حسین دلشب روز دوشنبه در نشست بررسی و پایش آماری جمعیت آهوان جزیره خارگ افزود: با همکاری و همسویی همه اقشار ساکن در جزیره بویژه مردم بومی – محلی این جزیره تاریخی امیدواریم جمعیت پایدار و مدیریت شده ای از آهوان در این پناهگاه حیات وحش داشته باشیم. 
وی یادآور شد: آماربرداری برای برآورد آخرین وضعیت جمعیتی آهوان جزیره خارگ پس از زادآوری بهاره و با همکاری متقابل کارشناسان اداره کل و محیط بانان پناهگاه حیات وحش خارگ صورت گرفته است. 
دلشب افزود: آهو شاخص ترین زیستمند این پناهگاه بوده و اهمیت زیست محیطی و اجتماعی زیادی برای عموم مردم خارگ و دوستداران محیط زیست طبیعی دارد. 
وی گفت: این پستاندار چند دهه پیش از دیگر نقاط استان به این جزیره وارد شد و با توجه به شرایط مساعد زیستی جمعیت آنها رو به فزونی رفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: با وجود توسعه فراگیر صنعتی در جزیره خارگ، در اجرای وظایف قانونی خود همواره علاوه بر پشتیبانی و حفاظت از این گونه شاخص زیستی سعی در فراهم آوردن شرایط مساعدتر زیستی برای پایداری جمعیت آنها داریم.
دلشب ادامه داد: استقرار واحد محیط زیست متشکل از چند مامور اجرایی شبانه روزی، تعبیه یک سیلوی بزرگ نگهداری علوفه و ایجاد آبشخورهای لازم در نقاط مختلف جزیره همراه با اجرای طرح تعدیل برای تعادل جمعیت و پیشگیری از وقوع بیماری از جمله تلاشهای این اداره کل در راه صیانت از این تنوع زیستی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا