شناسایی نشانه های اولیه اوتیسم در کودکی را بشناسید

هنگامی که کودکان مبتلا به اوتیسم هستند، این امکان وجود دارد که والدین و پزشکان قادر باشند علائم را از ۱۸ ماهگی تشخیص دهند. این تشخیص زودهنگام، اهمیت زیادی در کنترل و مدیریت شرایط داشته و به همین دلیل والدین باید علائم این بیماری را بشناسند.

به گزارش سیناپرس، متخصصان موسسه تحقیقات اوتیسم توصیه می ‌کند: اگرچه تشخیص این بیماری به پزشک نیاز دارد، اما والدین و پرستاران کودک باید از علائم آن آگاه باشند. کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است علائم اختلال در روابط اجتماعی، ارتباطی و رفتاری مختلفی داشته باشند.

به گفته پژوهشگران، رایج ترین نشانه اوتیسم می تواند شامل مشکل در برقراری ارتباط با افراد دیگر باشد که اغلب در اوایل کودکی آشکار می شود. در این صورت یک متخصص واجد شرایط می تواند هرگونه تاخیر در رشد گفتار و ارتباطات غیرکلامی را ارزیابی کند.

نشانه دیگر اوتیسم در کودکی می تواند تغییر در لحن صدا باشد. به گزارش سیناپرس، به گفته متخصصین برخی از افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در تنظیم یا تعدیل لحن صدای خود مشکل داشته باشند. آنها ممکن است خیلی بلند، خیلی آرام یا با صدایی یکنواخت صحبت کنند.

تماس چشمی ضعیف یا اجتناب از تماس چشمی یکی دیگر از علائم رایج این اختلال است. کودک مبتلا به اوتیسم همچنین ممکن است در تشخیص و استفاده از حالات چهره، حرکات فیزیکی و زبان بدن مشکل داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، رفتارهای تکراری نشانه‌ رایجی هستند که می ‌تواند شامل چرخیدن یا تکان دادن دست‌ها و بازوها یا انگشتان در مقابل چشمانشان باشد.

به گزارش سیناپرس، کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است با اسباب بازی ها یا اشیاء به روش های غیر معمول بازی کنند. این رفتار ممکن است شامل چرخاندن مکرر کلید های چراغ یا چرخاندن خستگی ناپذیر سکه ها باشد.

یکی از نشانه های دیگر که کودکان اوتیسمی از خود بروز می دهند، ناراحتی شدید از تغییر در برنامه های روزانه است.

متاسفانه برخی از کودکان درگیر با طیف اوتیسم ممکن است با کوبیدن سر خود به دیوار، گاز گرفتن دست یا خاراندن پوست به خود آسیب برسانند. این موسسه خاطرنشان می کند که رویکردهای پزشکی، حسی، تغذیه ای و رفتاری زیادی برای درمان این رفتارها وجود دارد ولی اگر فرزند درگیر خودآزاری است، والدین باید فوراً با پزشک کودک خود صحبت کنند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا