نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از نسل جدید خودروهای الکتریکی مازراتی

بر اساس اعلام شرکت خودروسازی مازراتی، نسل دوم لوانته پس از نسخه نسبتا موفق MC20 Folgore تا اواسط دهه فعلی میلادی به بازار عرضه شده و در تلاش برای مقابله با بی ام و iX و مرسدس بنز EQS  شاسی بلند، از  موتور های احتراقی به خودروهای برقی تبدیل شود.

به گزارش سیناپرس، شرکت مازراتی که به دلیل ساخت خودروهای لوکس شهرت دارد، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ نسخه های الکتریکی این خودرو وارد بازار شده و انتظار می ‌رود اولین ناوگان خودروهای برقی مازراتی، پس از نسخه‌های Folgore در راه باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه قرار است محصول جدید الکتریکی مازراتی روی یک نسخه اقتباس شده از پلتفرم جورجیو شرکت آلفارومئو، سوار شود.

دیوید گراسو، مدیرعامل مازراتی در مصاحبه ای به اهمیت این خودروی الکتریکی اشاره و پیشنهاد کرد که توسعه آن از هم افزایی بین ۱۴ برند Stellantis سود زیادی خواهد برد.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: ما در این برنامه از تمام چارچوب های قبلی خود خارج شده  و این چیزی است که من را واقعاً هیجان ‌زده می ‌کند، زیرا ما واقعاً فرصتی را به عنوان شناخت ظرفیت های نهفته بخشی از یک گروه بسیار بزرگ داریم. ما طی سال های قبل به خوبی دریافتیم که این گروه از فعالیت ها، نوآوری‌ را به یکی از اولویت‌های اول ما تبدیل می ‌کند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد، نسخه سالن کواتروپورته فولگور می‌تواند اولین مازراتی باشد که از بسته باتری ارتقا یافته با تراکم انرژی افزایش یافته برای طی کردن کیلومتر ها در هر بار شارژ استفاده ‌کند.

به گزارش سیناپرس، در حالی که جزئیات فنی دقیق این خودرو هنوز منتشر نشده، انتظار می ‌رود که Levante Folgore مجموعه ‌ای از پیشرانه‌ ها را ارائه ‌دهد که بسیار جذاب است و  احتمالاً این خودروی جدید و الکتریکی مازراتی با یک سیستم سه موتوره ۷۴۵ اسب ‌بخاری که از Granturismo اقتباس شده است، نیروی لازم را برای حرکت این خودرو ارائه ‌کند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل