نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری علمی و فناورانه در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک بین خانه فناوری های پیشرفته ایران و چین و خانه رباتیک و هوش مصنوعی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نعمت هدایت ۱۱ دی با اعلام این خبر، گفت: این تفاهم نامه در راستای توسعه همکاری های بین المللی در حوزه های مربوط به فناوری های پیشرفته و نوآوری منعقد شد.

وی افزود: توسعه بسترهای تعامل و همکاری سازنده با ارگان های متولی فناوری از اولویت های مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه می باشد.

هدایت برگزاری رویدادهای مشترک علمی و فناوری، برگزاری بوت کمپ های نوآوری محور، همکاری در زمینه توانمندسازی تیم های استارتاپی و همکاری در زمینه توسعه مباحث فناوری از جمله مفاد این تفاهم نامه می باشد.

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه خانه فناوری های پیشرفته ایران و چین به عنوان اولین مرکز تخصصی در پارک صنعتی سوژو (Suzhou Industrial Park ) در سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید، افزود: پیرو سفر معاون وقت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کشور چین و بازدید از پارک صنعتی سوژو مقرر گردید خدمات توسعه صادرات به تمامی شرکت های دانش ‌بنیان ارائه گردد و همچنین برنامه توسعه مراکز مشترک علمی و فناوری در دستور کار مرکز قرار گیرد و در حال حاضر خدمات توسعه صادرات پایگاه صادراتی چین در قالب ۵ برند تخصصی به شرکت ‌های دانش ‌بنیان ارائه می گردد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و کلینیک صنعتی استان اردبیل خبر داد و افزود: برگزاری رویدادهای مشترک، اختصاص اتاق در شهرک صنعتی به مرکز نوآوری و رشد دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان هاب نوآوری منطقه، آموزش نیروی کار تخصصی در قالب مدرسه کسب و کار و برآورد نیازهای فناورانه صنایع استان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

خروج از نسخه موبایل