توصیه هایی برای پیشگیری از سر خوردن روی معابر یخ زده

زمستان همراه با سرد شدن هوا و بارش برف و باران همراه بوده و معمولا در این فصل سال به دلیل سطوح لغزنده خیابان ها، میزان سر خوردن و آسیب دیدگی افزایش پیدا می کند. متخصصان برای کاهش این آسیب ها، توصیه هایی ارائه می کنند که به کار بردن آن ها می تواند بسیار مفید باشد.

به گزارش سیناپرس، سر خوردن روی معابر یخ زده و آسیب های ناشی از آن، یکی از شایع ترین مشکلات زمستان ها محسوب می شود. یکی از متخصصان پزشکی می گوید؛ پوشیدن لباس مناسب، مراقبت از خطرات برف و یخ، و راه رفتن مانند پنگوئن برخی از نکاتی است که می تواند به جلوگیری از حوادث زمستانی کمک کند.

دکتر محمود قریب، متخصص فیزیوتراپی در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا، در این رابطه هشدار داد: آسیب‌ های مختلفی در طول زمستان ممکن است رخ دهد. اگر فردی روی سطوح یخی لیز خورده و به زمین بیفتد، عوارض ناشی از این حادثه می تواند از آسیب های ستون فقرات و اسکلتی، عضلانی مانند رگ به رگ شدن و شکستگی استخوان ها تا آسیب های سر و مغز متغیر باشد.

قریب در ادامه توضیحاتش افزود: ورزش های زمستانی نیز یکی از علل شایع آسیب دیدگی هستند. در این فصل سال مردم باید مراقب سطوح لغزنده یا یخی باشند که ممکن است به سختی دیده شوند. به دلیل احتمال وجود یخ شفاف هنگام تردد در نزدیکی نواحی روان آب مانند سرریزها، محوطه های ساختمان سازی، رمپ های پارکینگ و راه پله های بیرونی احتیاط کنید.

دکتر غریب توصیه کرد: در زمان یخ زدگی معابر حتما از پیاده روها تردد کرده و از عبور از میانبرها در چمن و محوطه سازی خودداری کنید. در معابر ی خزده و برف گرفته، آهسته حرکت کنید و با پای صاف راه رفته و گام های کوچک و درهم ریخته بردارید. در این شرایط حتما مرکز ثقل خود را روی پاهای خود نگه داشته و از بازوهای خود برای حفظ تعادل استفاده کنید.

به گزارش سیناپرس، در هر شرایطی لباس مناسب و چند لایه بپوشید. به خاطر داشته باشید استفاده از کفش مناسب بسیار مهم است و تا حد زیادی تعادل شما را تضمین می کند.نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که آسیب های ستون فقرات و سر ناشی از سقوط در معابر یخ زده می تواند بسیار جدی باشد، بنابراین هر فردی که ضربه قابل توجهی به سر و ستون فقراتش وارد شده است باید به پزشک مراجعه کند. این نوع آسیب‌ها معمولا به سرعت قابل تشخیص نبوده و کاهش زمان بین حادث شدن آسیب و درمان می ‌تواند به محدود کردن شدت و میزان آسیب کمک کند.

خوشبختانه اکثر آسیب های کمر معمولا در عرض چند روز یا چند هفته برطرف می شوند. اگر شرایط جسمی شما پس از زمین خوردن به مرور بدتر شده، تجربه بی حسی یا سوزن سوزن شدن داشته و  تغییراتی در عملکرد روده و مثانه مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا