نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا ترافیک توقف و حرکت با کاهش وزن هنگام تولد مرتبط است

سینا

بر اساس یک مطالعه اخیر، ترافیک توقف و حرکت ممکن است با وزن کمتر هنگام تولد همراه باشد، و تخمین زده می شود که سالانه حدود 1.3 میلیون فرد باردار در معرض این نوع ازدحام قرار می گیرند.

به گزارش سینا پرس فارس، در مطالعه ای که توسط محققی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون انجام شد اکنون نشان داده است که ازدحام ترافیک ممکن است با وزن کمتر هنگام تولد مرتبط باشد.

این مطالعه که در مجله Science Advances منتشر شد، ارتباط ثابتی بین تاخیرهای ترافیکی و کاهش 9 گرمی وزن هنگام تولد در میان نوزادان متولد شده از والدینی که در مناطقی با ترافیک سنگین زندگی می کنند، مانند بزرگراه ها یا بزرگراه ها، یافت. بیش از 11 میلیون نفر در 150 متری بزرگراه ها زندگی می کنند و نتایج مطالعه نشان داد که تا 1.3 میلیون نفر از افراد باردار که 27 درصد از تولدهای ایالات متحده را تشکیل می دهند، ممکن است سالانه در معرض سطح بالایی از ازدحام ترافیک قرار بگیرند.

دکتر مری ویلیس، سرپرست و نویسنده مقاله، استادیار اپیدمیولوژی، می‌گوید: «سال‌ها، ما مدل‌های دقیقی برای پیش‌بینی آلودگی هوا داشتیم، اما این مدل‌ها تا حد زیادی ازدحام ترافیک را حذف می‌کنند، زیرا نمی‌توان آن را در مقیاس بزرگ اندازه‌گیری کرد. در BUSPH. اگر 10000 وسیله نقلیه در جاده ای وجود داشته باشد که تردد توقف و حرکت انجام می دهد، غلظت آلودگی هوا و ترکیب احتمالی آن در مقایسه با 10000 وسیله نقلیه با سرعت جریان آزاد بسیار متفاوت است. نتایج ما نشان می‌دهد که احتمالاً تأثیرات سلامتی خاص مربوط به تراکم وجود دارد که در بیشتر ارزیابی‌های خطرات زیست‌محیطی یا تحلیل‌های هزینه-منافع گنجانده نشده است – و ما فکر می‌کنیم که این موارد باید در گفتگو گنجانده شوند.

تأخیرهای ترافیکی از سال 1982 به طور پیوسته در سراسر کشور افزایش یافته است و محققان تصمیم گرفتند ارتباط بالقوه با وزن کم هنگام تولد را بررسی کنند زیرا می تواند منجر به عواقب فوری و بلندمدت مانند دشواری تنفس، بیماری های قلبی عروقی، اختلالات شناختی و مرگ و میر زودرس شود.

این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که تأثیر ازدحام بر نتایج تولد را بررسی می‌کند، تا حدی به دلیل چالش‌های اندازه‌گیری تاخیرهای ترافیکی در مناطق جغرافیایی بزرگ. ویلیس و همکارانش تقریباً از 580000 شناسنامه در تگزاس استفاده کردند و سطح ازدحام را از طریق داده‌های وسایل نقلیه و دستگاه‌های متصل که حجم و سرعت واقعی رانندگی را منعکس می‌کنند اندازه‌گیری کردند. پس از کنترل سطوح آلودگی هوا، سر و صدای حمل‌ونقل و سایر قرار گرفتن در معرض محیطی، نتایج همچنین نشان داد که مادرانی که نزدیک‌تر به بزرگراه‌ها و بزرگراه‌ها زندگی می‌کردند، تأثیرات کمی بزرگ‌تر از راهبندان را تجربه کردند، به طوری که 260000 حاملگی در مناطق پر ازدحام اتفاق افتاد.

در حالی که کاهش 9 گرمی وزن کاهش نسبتاً کمی است، محققان می گویند این یافته پیامدهای مهمی برای سلامت جمعیت و محیط دارد.

ویلیس گفت: “کاهش 9 گرمی به تنهایی یک نتیجه بالینی قابل توجه نیست، اما این نتیجه نشان می دهد که ممکن است نوعی از اثرات بیولوژیکی اتفاق بیفتد، که برخی از نوزادان را به سمت اثرات نامطلوب بالینی مرتبط با وزن کم هنگام تولد سوق می دهد.” می گوید. هنگامی که شما آن را در 27 درصد از کل تولدها در مناطق پر ازدحام ضرب کنید، آن کاهش اندک وزن هنگام تولد به تأثیر بالقوه قابل توجهی در سطح جمعیت تبدیل می شود.

این داده‌ها همچنین می‌توانند سیاست‌ها و برنامه‌های مربوط به تراکم را که در سطح محلی اتفاق می‌افتد، بر خلاف انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتاً در سطح فدرال تنظیم می‌شوند، آگاه کند. محققان خاطرنشان می کنند که ترافیک توقف و حرکت، آلودگی هوا را از طریق سایش اضافی ترمزها و لاستیک ها افزایش می دهد، بنابراین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از خودروهای گازسوز خطرات ازدحام را به طور کامل از بین نمی برد.

ویلیس می گوید: «کارهای موجود نشان می دهد که تغییرات کوچک در محیط محلی می تواند غلظت آلودگی هوا را در مناطق مجاور کاهش دهد. این می تواند به سادگی نصب موانع صوتی یا موانع پوشش گیاهی، یا استفاده از رویکردهای منطقه بندی، و گفتن اینکه شما نمی توانید یک مدرسه یا مهدکودک را در فاصله مشخصی از یک بزرگراه بسازید، باشد. راه حل های پیچیده تر ممکن است شامل اقدامات کنترل ترافیک مانند عوارض الکترونیکی یا قیمت گذاری تراکم باشد.

مترجم: مهدی ایزدی

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل