نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سال نوی میلادی با طعم کرونا

با ورود به سال ۲۰۲۳ میلادی، ترس از شکل گیری موج های جدید و احتمالی کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها وجود داشته و پیش بینی می شود شرایط کرونایی زمستان امسال نیز مانند سال های گذشته شده و دولت ها ناگزیر به اعمال محدودیت و قرنطینه شوند.

به گزارش سیناپرس، جهان در شرایطی وارد سال جدید میلادی شد که سایه سنگین همه گیری کرونا مجددا در بسیاری از کشورها دیده می شود. با توجه به اینکه چین با بدترین شیوع از سال ۲۰۱۹ تاکنون مواجه شده است و ژاپن نیز افزایش قابل توجه  موارد مرگ و میر ناشی از کووید را گزارش کرده است، کارشناسان پیش بینی می کنند شانس هند نیز برای مواجه شدن با موج جدیدی از عفونت کووید همچنان بالاست.

بر اساس پیش ‌بینی‌ های ویروس ‌شناسان، افزایش ناگهانی موارد روزانه در بسیاری از نقاط جهان برای بازه زمانی سه هفته اول ژانویه پیش‌ بینی می‌ شود. با این حال، کارشناسان همچنین تاکید کرده‌اند که به دلیل ایمن ‌سازی مناسب و سابقه ابتلای گذشته به این ویروس، مردم ممکن است با شرایطی شبیه به آنچه چین در حال حاضر با آن مواجه است رو به رو نشوند.

بررسی های تخصصی نشان می دهد؛ سویه ای که عامل شیوع فعلی و مرگبار ویروس کووید ۱۹ در چین است،  BF.7  نام داشته که یکی از زیر مجموعه های اومیکرون به شمار می رود و قابلیت واکسن گریزی بسیار بالایی داشته و توانایی آلوده کردن افرادی را دارد که کاملاً واکسینه شده‌اند. متاسفانه افراد پس از ابتلا به این عفونت، می توانند ویروس را به ۸ نفر دیگر حتی بدون اینکه علائمی را تجربه کنند، منتقل کرده و این موضوع خطر رشد انفجار گونه بیماری را دو چندان می کند.

توصیه می شود دولت ها برای پیشگیری از گسترش سریع بیماری، آزمایش ‌های تصادفی RT-PCR را انجام داده و استفاده از ماسک‌ در فضاهای عمومی را اجباری کنند. به گزارش سیناپرس،علاوه بر این در نظر داشتن این موضوع بسیار حیاتی است که اعمال قوانین کنترل کننده همچون پایش مسافران در فرودگاه ها می تواند از ورود بیماری به کشورها پیشگیری کند.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل