پیش بینی موج کرونا و انفولانزا در ماه جاری

در شرایطی که سویه های جدید ویروس کرونا در حال ایجاد موج های جدید همه گیری در گوشه و کنار جهان هستند، کارشناسان پیش بینی می کنند، ممکن است طی ماه های پیش رو، سویه های آنفلوانزا نیز شیوع پیدا کند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان بهداشتی روسیه پیش بینی می کنند، در حالی که عفونت های کرونا ویروس در حال گسترش است، احتمال دارد طی ماه آینده شاهد کاهش موارد کرونا و افزایش موارد ابتلا به ویروس های تنفسی در گردش، از جمله آنفلوانزا باشیم.

این موضوع در حالی است که افزایش کنونی عفونت‌های تنفسی نه تنها توسط ویروس کرونا، بلکه به دلیل انواع آنفلوانزا از جمله آنفلوانزای خوکی بسیار شدید است.

نتایج بررسی های کارشناسان نشان می دهد: احتمالا باید در ماه فوریه، (اواسط بهمن) در انتظار موج بعدی کرونا باشیم. آناتولی آلتشتاین، محقق ارشد مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا در این رابطه گفت: من پیش بینی می کنم، در روزهای آینده شاهد سطح بالایی از بروز عفونت‌ های ویروسی حاد تنفسی مختلف باشیم. این ویروس ها عامل آنفلوانزا و ویروس کرونا می شود و نباید تنها در انتظار موج کرونا باشیم.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: در برخی کشورها همچون روسیه، حدود ۷۰ درصد از ویروس های تنفسی شناسایی شده ویروس آنفلوانزا هستند.

به گفته ناتالیا پسنیچنایا، معاون مطالعات بالینی و تحلیلی در مؤسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی سرویس فدرال برای نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه روسیه، فصل جاری همه گیری با فصل های قبلی متفاوت است، زیرا با رفع محدودیت های کرونایی ویروس های تنفسی فصلی گردش فعال خود را از سر گرفته و اغلب تلاش می کنند زمان از دست رفته را جبران کنند.

به گفته این کارشناس بهداشتی، احتمالا ایمنی مردم در برابر ویروس های آنفلوانزا طی دوران همه گیری کرونا در سال های گذشته ضعیف شده است که این موضوع شرایط را بغرنج تر می کند.به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که آنفلوانزا سیر جدی تری نسبت به کووید دارد. با این حال پیش بینی نمی شود که وضعیت اپیدمی پیش رو، پیچیده تر از فصل قبل باشد.  

رایج ترین نوع آنفلوانزای امروزی A(H1N1/09) یا آنفلوانزای خوکی است که بیشترین آسیب را به سلامتی وارد می کند. به گفته متخصصان، آنفلوانزای خوکی عوارض زیادی ایجاد کرده و مرگ و میر ناشی از آن به نسبت زیاد است. گفتی است، این نکته دارای اهمیت است که واکسیناسیون موثرترین اقدام پیشگیرانه در برابر آنفولانزا و کرونا است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا