نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بیش از ۴۰ درصد از موارد کرونا بر اثر سویه های جدید ویروس هستند

طی روزهای اخیر شاهد شکل گیری موج های جدید کرونا در کشورهای مختلف جهان هستیم و داده های آماری به دست آمده از این کشورها نشان می دهد، بخش قابل توجهی از این موارد ابتلا به دلیل سویه های جدید ویروس هستند.

به گزارش سیناپرس، گزارش های رسمی مراکز بهداشتی ایالات متحده امریکا نشان می دهد، زیر سویه Omicron XBB.1.5 به سرعت در این کشور گسترش یافته و بیشترین تعداد عفونت های جدید کرونا را به خود اختصاص می دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده پیش بینی کرده است، سویه XBB.1.5 که سویه فرعی اومیکرون به شمار می رود بیشترین تعداد موارد بیماری فوق را در این کشور به خود اختصاص خواهد داد. طبق داده‌های جدید این مرکز، پیش ‌بینی می ‌شود در هفته گذشته، XBB.1.5  کمی بیش از ۴۰ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در این کشور را تشکیل دهد که تقریباً دو برابر بیشتر از هفته قبل است.

بر اساس این گزارش مشخص شد، یکی دیگر از گونه‌های فرعی Omicron، XBB.1.1، حدود ۲۷ درصد از کل موارد را به خود اختصاص داده است.

به گفته متخصصان، سویه XBB.1.5 کرونا ممکن است بیشتر از انواع دیگر قابل انتقال باشد، اما هنوز نمی دانیم که آیا باعث بیماری شدیدتر می شود یا خیر؟ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرد : ما از نزدیک این زیر سویه ها را زیر نظر داریم تا ببینیم واکسن ها و درمان های فعلی تا چه حد بر علیه آن کار می کنند.

به گزارش سیناپرس، این آژانس به مردم توصیه کرده است که اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از خود در برابر انواع جدید سویه های کووید ۱۹ رعایت کنند. علاوه بر این به طور جدی توصیه می شود، واکسن کرونا را تزریق کرده و در صورت داشتن نشانه های بیماری نسبت به انجام تست های لازم اقدام کنید.

با توجه به شرایط فوق بهتر است طی هفته های پیش رو از حضور در مناطق شلوغ اجتناب کرده، ماسک بزنید و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرید.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل