نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه ریزی برای نخستین عملیات فضایی سال ۲۰۲۳ در ایستگاه فضایی بین المللی

در شرایطی که جهان در حال ورود به سال جدید میلادی بوده و بسیاری از کشورها وارد تعطیلات زمستانی سال نو می شوند، شرایط در مدار زمین تا حدی متفاوت بوده و فضانوردان در حال برنامه ریزی برای انجام نخستین عملیات فضایی خود در مدار زمین هستند.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: فضاپیمای ترابری دراگون ۲ (Cargo Dragon 2)   متعلق به شرکت اسپیس ایکس در روز ۹ ژانویه برابر با ۱۹ دی ماه طی عملیاتی ویژه از ایستگاه فضایی بین المللی جدا می شود.

به گفته این آژانس، عملیات جداسازی این فضاپیما که در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۲ به ایستگاه رسیده بود، برای ساعت ۵ و ۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت ساحل شرقی ایالات متحده در ۱۰ ژانویه برنامه ریزی شده است. انتظار می رود که این فضاپیما در ۱۱ ژانویه، در سواحل ایالت فلوریدا ایالات متحده فرود آمده و پس از آن دانشمندان می تواند نمونه ها و نتایج برخی ازمایش های انجام شده در مدار زمین را دریافت کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

گفتنی است، به طور معمول تحویل محموله های مورد نیاز در ایستگاه فضایی و تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز فضانوردان توسط فضاپدیماهای ترابری دراگون و Cygnus انجام می شود. دراگون متعلق به اسپیس ایکس بوده و Cygnus توسط شرکت Northrop Grumman ساخته می شود.

گفته می شود، در عملیات پیش رو برخی زباله های فضایی ایستگاه فضایی نیز از آن خارج شده و در جو سوزانده می شوند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل