نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حفظ سلامتی در فصل زمستان با رعایت سه نکته مهم

سالم ماندن در زمستان می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا بیماری های تنفسی، کمبود نور خورشید و در خانه ماندن‌های طولانی مدت می تواند باعث بی‌حالی و بی‌انگیزگی ما شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، تعداد افراد مبتلا به بیماری هایی مانند ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV)، آنفولانزا، و کرونا در ماه های زمستان به دلیل تغییرات آب و هوا، فشار اتمسفر و ساعات محدود نور روز افزایش می یابد. همه این عوامل چالشی جدی برای سالم ماندن از نظر روحی و جسمی در فصل زمستان است.

ما در این نوشتار رعایت سه نکته مهم را به شما یادآوری می کنیم. این پیشنهادات به سلامتی شما در فصل سرد زمستان کمک به سزایی می‌نمایند.


1- رعایت بهداشت دست‌ها را فرآموش نکنید:

شستن دست ها بهترین راه برای پیشگیری از بیماری و حفظ سلامتی است. همچنین باید تعداد دفعات لمس صورت خود را به حداقل برسانید. دست خود را با صابون فراوان حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید. باید دست های خود را بعد از استحمام، قبل از دست زدن به غذا، ترک مکان عمومی یا هر زمانی که آنها کثیف شده اند، بشویید.


2- نور بیشتری دریافت کنید (طبیعی یا مصنوعی):

تحقیقات نشان می دهد که زمان صرف شده در طبیعت و در مقابل نور خورشید مزایای قابل توجهی برای سلامت روحی و جسمی دارد. متأسفانه نور خورشید در بسیاری از نقاط جهان، به دلیل کاهش مدت زمان روز در ماه های زمستان با کمبود مواجه می شود. به طوری که برخی از افراد به اختلال عاطفی فصلی (SAD) مبتلا می شوند که نوعی افسردگی مربوط به تغییرات فصلی است. خوشبختانه، تحقیقات جدیدتر نیز مزایای مشابهی را از قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی نشان می دهد. بنابراین اگر می توانید به بیرون در طبیعت بروید، اما نور مصنوعی لامپ های تجاری موجود نیز منبع خوبی، به خصوص در زمان صبح به شمار می روند.


3- واکسن بزنید:

متأسفانه، مهم نیست که چقدر بهداشت دست شما عالی باشد، جلوگیری از انتشار میکروب ها با دستان تمیز نیز غیرممکن است. به همین دلیل است که واکسن ها حیاتی هستند. آنها جان انسان ها را نجات می دهند و از بدترین پیامدهای سلامتی جلوگیری می کنند. آنفولانزا و کرونا دو واکسن عالی هستند که در زمستان امسال به سلامت شما کمک می کنند و معمولا در دسترس هستند. هر چه این فصل به ارمغان بیاورد، پیروی از این سه مرحله به شما کمک می‌کند تا در زمستان سالم بمانید و از جامعه خود محافظت کنید.


منبع: healthnews
مترجم: تقی قاسمی

خروج از نسخه موبایل