نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت ابرخودروی فوق سریع با سوخت زباله

شرکت خودروسازی ایتالیایی Bertone در حال توسعه یک ابرخورو است که با سوخت زباله کار می کند. GB110 اولین خودروی دارای عملکرد بالا است که با سوخت تولید شده از زباله های پلاستیکی عرضه می شود.

به گزارش سیناپرس، شرکت ایتالیایی Bertone  به مناسبت ۱۱۰ سالگی خود از یک خودروی جدید رو نمایی کرد که علاوه بر دارا بودن ویژگی های فنی قابل توجه، با سوخت زباله های پلاستیکی کار می کند.

این شرکت هنوز اطلاعاتی از قیمت این خودرو منتشر نکرده است، اما می‌ گوید که  این خودروی جدید شبیه به یک اثر هنری خواهد بود و به مالکان اجازه می ‌دهد تا مجموعه‌ ای از تغییرات را متناسب با سلیقه‌ ها و هویت منحصربه ‌فرد خود در مدل های سفارشی انتخاب کنند.

جین فرانک ریچی مدیر عامل شرکت Bertone، در این رابطه می ‌گوید که آن ها با شرکت Select Fuel که یک فناوری ثبت اختراع برای تبدیل مواد پلی ‌کربنات به سوخت تجدید پذیر را توسعه داده است، همکاری کرده‌ اند. ما معتقدیم که آلودگی زدایی به راه حل های متفاوتی با ترکیبی از فناوری ها نیاز دارد. زباله های پلاستیکی باید به عنوان یک منبع ارزشمند مورد بررسی قرار گیرند.  ما از طریق شراکتمان با Select Fuel، ضایعات پلاستیکی را گرفته و سوخت تبدیل می کنیم.

به گزارش سیناپرس، این خودرو با نام GB110 معرفی شده و ادعا می شود که با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار، سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در 2.79 ثانیه طی کرده و به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل