پرتاب موفق آخرین فضاپیمای اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲

شرکت خصوصی اسپیس ایکس که یکی از موفق ترین شرکت های جهان در زمینه انجام ماموریت های فضایی است، به طور رسمی آخرین ماموریت سال ۲۰۲۲ خود را با پرتاب موفق یک ماهواره جاسوسی انجام داد.

به گزارش سیناپرس، یک ماهواره جاسوسی متعلق به رژیم اشغالگر در آخرین پرتاب اسپیس ایکس در سال جاری میلادی به مدار زمین منتقل شد.

این ماهواره تصویربرداری از زمین با نام EROS-3 معرفی شده و شب گذشته با یک موشک فالکون ۹ از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب شد.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، راکت استفاده شده در این ماموریت از نوع راکت های چندبار مصرف بوده و مرحله اول پرتاب کننده این موشک با موفقیت از بدنه حامل ماهواره جدا شده و هشت دقیقه پس از پرتاب بر روی پد ویژه اسپیس ایکس فرود آمد.

اطلاعات فنی اسپیس ایکس نشان می دهد این موشک به صورت رتروگراد، برخلاف جهت چرخش زمین، پرتاب شده و ماهواره جاسوسی EROS-3 را به مدار پایین زمین منتقل کرد. این ماهواره جاسوسی رژیم اشغالگر دارای وضوح یک فوت برای تصاویر پانکروماتیک و دو فوت برای تصاویر چند طیفی است.

این ماهواره توسط مرکز فنی ImageSat تولید شد. این مجموعه در سال ۱۹۹۷ توسط صنایع هواپیما سازی El-Op و Core Software Technology تاسیس شد. اولین ماهواره خانواده EROS، با نام EROS A، توسط موشک استارت ۱ روسی در دسامبر ۲۰۰۰ از سیبری به مدار زمین پرتاب شده و در ادامه ماهواره EROS B نیز در آوریل ۲۰۰۶ از سیبری به فضا پرتاب شد.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است استفاده رژیم اشغالگر قدس از این ماهواره ها با انتقادات زیادی همراه بوده و گزارش دیده ‌بان حقوق بشر در سال ۲۰۰۹، نیروهای اسرائیلی را به کشتن غیرنظامیان در غزه با پهپادهای ساخت صنایع هواپیما سازی اسرائیل که اطلاعات خود را از خانواده ماهواره های فوق دریافت می کردند، متهم کرد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا