نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شناسایی چهار سویه جدید کرونا در چین

گزارش های رسمی نشان می دهد؛موج جدید و هشتم کووید-۱۹ چین را گرفتار خود کرده است. سردخانه ‌های بیمارستان‌ ها در این کشور اشباع بوده و مراکز سوزاندن مرده ها نیز ظرفیت تعداد مراجعین را ندارند.  این موضوع منجر به  انباشته شدن اجساد مردگان در راهرو های مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌ ها شده و وضعیت در این کشور هر روز بدتر می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش های رسمی پزشکی، روزانه میلیون ها مورد جدید کرونا در چین ثبت می شود. افزایش ناگهانی موارد ابتلا، همه را نگران آینده همه‌ گیری کرده است که در حال حاضر چندان تحت کنترل به نظر نمی ‌رسد.

باید در نظر داشت کشوری مانند چین که از زمان شروع همه ‌گیری در سال ۲۰۱۹ از قوانین ایمنی سختگیرانه کووید ۱۹پیروی می ‌کرد، پس از دو سال و نیم ناگهان شاهد افزایش گسترده موارد ابتلا است.

در این میان محققان از خود می پرسند چه چیزی اشتباه پیش رفت و کدام نوع و سویه ویروس کرونا باعث ایجاد موارد جدید در این کشور می شود؟

بررسی های جدید انجام شده نشان می دهد، نه تنها یک سویه، بلکه چهار نوع کووید در پشت ایجاد این موج گسترده کرونا در چین هستند.

ان کی آرورا  (NK Arora)، کارشناس و متخصص کرونا در یک نشست مطبوعاتی فاش کرد که شیوع دوباره کووید ۱۹ در چین یک شیوع معمولی کرونا نیست که توسط یک نوع غالب ویروس هدایت می شود.

در واقع این موج جدید همه گیری در پرجمعیت ترین کشور جهان، توسط مجموعه ای از ویروس ها ایجاد می شود که رفتارهای متفاوتی دارند. این تاثیرات به دلیل اپیدمیولوژی محلی متفاوت است و اگرچه گزارش‌ ها تاکنون ادعا می‌ کردند که  سویه اومیکرون نوع BF.7  در حال حاضر سویه غالب در چین بوده و باعث موج جدید همه گیری در این کشور شده است، اما آرورا گفت:سویه BF.7 تنها ۱۵ درصد موارد را تشکیل می‌دهد. مطالعات جدید نشان می دهد اکثریت موارد ابتلا مرتبط با سویه های BN و BQ هستند و نوع SVV 10-15 هستند.

به گزارش سیناپرس، بر این اساس مشخص شد احتمالا چهار  و حداقل سه زیرشاخه خطرناک اومیکرون کووید-۱۹ به طور همزمان باعث افزایش ناگهانی موارد همه گیری در چین می ‌شوند.

به گفته دکتر آرورا، چین این افزایش شدید موارد کووید را تجربه می‌کند زیرا مردم این کشور قبلاً در معرض ویروس قرار نگرفته‌ اند و به همین دلیل واکسنی که دریافت کرده ‌اند احتمالاً کمتر مؤثر است. با این حال، دکتر آرورا تصریح کرد که شرایط در سایر کشورها نیز تقریبا مشابه بوده و تنها یک نوع از ویروس کرونا مسئول موج فعلی کووید-۱۹ در چین، ژاپن و کره جنوبی نیست.

شواهد نشان می دهد:سه نوع دیگر از این ویروس وجود دارند وجود دارد که نتیجه جهش ‌هایی است که در سویه اومیکرون رخ داده است.

به گزارش سیناپرس، این سه نوع جدید، به غیر از سویه BF.7 Omicron عبارتند از  سری BN و BQ و نوع SVV  . متاسفانه باید اذعان داشت که سویه های جدید دارای جهش های سنگین در پروتئین اسپایک خود هستند که به راحتی قادر به فرار از ایمنی ناشی از واکسن می شوند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل