نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیش بینی کاهش مصرف جهانی گاز در سال آینده

شرایط ناشی از جنگ روسیه و اوکراین منجر به شکل گیری ساختار جدیدی در جهان شد که کمتر کسی قادر به پیش بینی آن بود. یکی از این تاثیرات، توقف صادرات گاز روسیه به اروپا بود. در این میان کارشناسان پیش بینی می کنند میزان مصرف گاز در سال آینده در سطح جهانی کمتر شود.

به گزارش سیناپرس، الکسی میلر، رئیس غول گازی روسیه، گازپروم گفت: انتظار می ‌رود تقاضای جهان برای گاز به میزان ۶۵ میلیارد مترمکعب کاهش یافته و این مصرف در کشورهای اتحادیه اروپا به ۵۵  میلیارد مترمکعب برسد.

گازپروم در جلسه پایان سال خود طی بیانیه ای به نقل از میلر گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، کاهش تقاضای گاز جهانی در سال جاری برابر با ۶۵ میلیارد متر مکعب است و ۵۵ میلیارد متر مکعب از این ۶۵ میلیارد مترمکعب به ۲۷ کشور اروپایی می رسد.

میلر در این رابطه گفت که سال ۲۰۲۲ در حوزه انرژی بسیار دشوار بوده و بازارهای انرژی تغییرات بزرگی را تجربه کردند. وی در این رابطه خاطرنشان کرد که در آغاز سال، چنین تغییراتی را می‌توان به عنوان نوسانات شدید توصیف کرد و تا پایان سال مشخص شد که بازارها در حال تلاطم باقی مانده و شرایط کاملا غیر قابل تصور بود.

به گزارش سیناپرس، وی با بیان این که طبق پیش‌ بینی ‌های بلند مدت اولیه، مصرف جهانی گاز طی ۲۰ سال آینده ۲۰ درصد رشد خواهد کرد، افزود: گازپروم در این زمینه به آینده، پروژه‌ های جدید این شرکت و به طور کلی امنیت انرژی فکر می ‌کند.

گفتنی است شواهد نشان می دهد میزان تقاضای جهانی گاز احتمالا طی سال آینده با کاهشی نسبی همراه شده و سپس به رشد خود ادامه داده و باتوجه به سیاست جهانی توقف مصرف بنزین و سایر محصولات مشابه، گاز فرصت خوبی برای رشد خواهد داشت.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل