نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

 پس از تزریق دوز تقویت کننده از واکسن های استنشاقی استفاده نکنید

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در برخی کشورهای جهان مانند چین، ژاپن و ایالات متحده، و هندوستان، سایر کشورهای جهان خود را برای مواجه شدن با موج های جدید احتمالی آماده می کنند. در این میان باید توجه داشت که ممکن است مصرف همزمان برخی واکسن ها و ابزارهای پیشگیری کننده از کرونال با یکدیگر اختلال ایجاد کنند.

به گزارش سیناپرس، همزمان با رسیدن فصل زمستان و شروع موج های جدید کرونا در برخی کشورهای جهان، سیستم های بهداشتی خود را برای موج دیگری از ویروس کرونا آماده می کنند. با توجه به شرایط فعلی، کارشناسان به همه مردم توصیه کرده‌ اند که واکسن کووید-۱۹ را در اسرع وقت تزریق کنند.

این موضوع در حالی است که به تازگی برخی واکسن های استنشاقی در گوشه و کنار جهان برای مقابله با کرونا مجوز گرفته و به عنوان روش پیشگیری از بیماری وارد بازارها شده اند.

در این میان متخصصین هشدار می دهند:واکسن های استنشاقی کووید داخل بینی  از جمله  iNCOVACC ، نباید توسط افرادی که دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند، مصرف شود.

در واقع واکسن های استنشاقی مانند iNCOVACC تنها به عنوان اولین دوز تقویت کننده توصیه می شود. این موضوع بدان معناست که افرادی که قبلا واکسن های تقویت کننده خود را علیه عفونت ویروسی کشنده دریافت کرده اند، واجد شرایط دریافت واکسن بینی نیستند. در واقع این واکسن ها فقط ویژه کسانی است که دو دوز واکسن تزریقی زده اند و مدت زمان لازم از تزریق واکسن آن ها نیز گذشته است.

واکسن کووید داخل بینی iNCOVACC چیست؟

به گزارش سیناپرس، واکسن استنشاقی  داخل بینی یک پاسخ ایمنی گسترده را  در بدن انسان ایجاد کرده و  پاسخ های IgG، IgG مخاطی و سلول های T را خنثی می کند. این پاسخ های ایمنی برای مقابله با کووید ۱۹ بسیار مهم هستند، زیرا ایجاد ایمنی در محل عفونت می تواند هم عفونت و هم انتقال ویروس را مسدود کند.

واکسن کووید داخل بینی iNCOVACC ساخته شده توسط مرکز پژوهشی Bharat Biotech در هندوستان تهیه شده و حدود ۲۰ دلار قیمت دارد. این واکسن داخل بینی در یک برنامه ۲ دوز و به عنوان دوز تقویت کننده هترولوگ تزریق می شود.

بهارات بیوتک در این رابطه گفت: این واکسن استنشاقی علیه عفونت ویروس کووید-۱۹، با مشارکت دانشگاه واشنگتن، سنت لوئیس، که ساختار ناقل آدنوویروس نوترکیب را طراحی و توسعه داده و در مطالعات پیش بالینی از نظر اثربخشی ارزیابی شده است، ساخته شده است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل