نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف راهکاری عجیب برای برقراری ارتباط با گربه ها

بر اساس یافته های تحقیقات علمی، اگر گربه ها را دوست دارید، خوشحال می شوید بدانید که در واقع راهی وجود دارد که بتوانید با گربه ها صحبت کنید. طبق نتایج تحقیقات جدید، انسان می تواند از پلک زدن های آهسته برای برقراری ارتباط با گربه ها و ایجاد رابطه با آنها استفاده کند.

به گزارش سیناپرس،پژوهشگران معتقدند:گربه ها موجودات جذابی هستند و در تحقیقات زیادی از آن ها استفاده شده است. احتمالا خواهید گفت که قبلاً توانسته اید با گربه ها ارتباط برقرار کنید و مطمئناً همینطور است. گفتنی است که پژوهشگران همچنان مطمئن نیستند که پلک زدن آهسته دقیقاً چه معنایی دارد، اما به نظر می رسد گربه ها آن را نوعی ارتباط می دانند.

در واقع، گربه ها حتی در بسیاری از مواردی که دانشمندان آزمایش کردند، پلک زدن های آهسته را پاسخ می دهند. این یک پیشنهاد جذاب است و به خوبی می تواند راه را برای تحقیقات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم بهتر با گربه ها صحبت کنیم، هموار کند.

این مطالعه که روی آهسته پلک زدن به عنوان راهی برای صحبت با گربه ها متمرکز بود، با استفاده از ۲۱ گربه مختلف انجام شد. هنگامی که گربه در جایی در اطراف خانه مستقر شد، صاحبان به آرامی به گربه ها پلک زدند. محققان حرکات صورت صاحب و گربه را ثبت کردند و دریافتند که گربه ‌ها پس از دیدن پلک زدن صاحبانشان به آهستگی پلک می ‌زنند.

به گفته پژوهشگران، آهسته پلک زدن واقعاً راه موثری برای صحبت کردن با گربه نیست، احتمالاً به همین دلیل که بیشتر ما با آنها طوری صحبت می کنیم که انگار انسان هستند.

محققان می گویند: مطمئن نیستند که چه چیزی این رفتار را در گربه ها به وجود آورده یا در نتیجه واکنش انسان ها رخ داده است یا اینکه معنای دیگری برای خود گربه دارد.

به گزارش سیناپرس، با این حال محققان می گویند؛ آنچه ما می دانیم این است که به نظر می رسد پلک زدن با آنها رابطه برقرار می کند، به این معنی که دفعه بعد اگر گربه ای را دیدید می توانید با پلک زدن، آن ها را امتحان کنید.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: bgr

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل