گردشگری ورزشی، صنعتی با رشد چشمگیر در جهان

یک کارشناس ورزشی گفت: گردشگری اقسام گوناگونی دارد که گردشگری ورزشی یکی از آن‌هاست بنابراین گردشگری ورزشی فعالیت‌های مرتبط با ورزش است.

فرهاد حسنی در گفت‌وگو با سیناپرس اردبیل اظهار کرد: گردشگری ورزشی فعالیت‌های مرتبط با ورزش است و همانند گردشگری عام دارای تعاریف مختلفی از دیدگاه صاحب‌نظران مختلف است که این تعاریف وجوه مشابه و مخالف زیادی دارند و در رسیدن به یک مفهوم خاص ایجاد مشکل می‌کنند.

وی اضافه کرد: از چشم‌انداز بازاریابی و مدیریتی، گردشگری ورزشی شامل دوطبقه محصول کلی مشارکت ورزشی و سفر تماشای ورزشی است که به‌موجب آن گردشگران در فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، اوقات فراغت، آمادگی جسمانی و تناسب‌اندام شرکت یا آن‌ها را تماشا می‌کنند.

حسنی با بیان اینکه گردشگری ورزشی به طور عمده سه رفتار را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: مشارکت در فعالیت‌های ورزشی و پرداختن به یک ورزش در حین مسافرت و تعطیلات، تماشای مسابقات و رخدادهای ورزشی و تشویق قهرمانان ورزشی این سه رفتار هستند.

این کارشناس ورزشی اضافه کرد: گردشگری ورزشی، صنعتی است که از ترکیب دو صنعت گردشگری و ورزش پدید آمده است و افراد بسیاری در سراسر جهان در آن اشتغال دارند.

به گفته حسنی، گردشگری ورزشی در کشورهای مختلف جهان رشد چشمگیری دارد و در کشور ما نیز گسترش آن برای رشد صنعت گردشگری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: نرخ رشد صنعت گردشگری ورزشی حدود ۱۰ در صد در سال برآورد می‌شود و مسافرت به دلایل غیرتجاری (تعطیلات) یا تجاری (غیر تعطیلات، حرفه) برای شرکت یا مشاهده فعالیت‌های ورزشی، به‌عنوان گردشگری ورزشی شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا