دکترمحمد صادق بیجندی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر نقش دانشگاه در گسترش فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی در میان دانشجویان، اظهار داشت: دانشگاه علم و فرهنگ در راستای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم (کارآفرین) به سرعت در حال ارتقای شاخصهای کیفی است و با بهرهگیری از پتانسیل های پژوهشی، علمی و فرهنگی در جهت ترویج و توسعه تفکر کارآفرینی گام بر میدارد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: کارآفرینی فعالیتی هدفمند بر پایه نوآوری در مدیریت کسبوکار است که نتیجه آن دستیابی به ارزشافزوده، رقابتپذیری و ایجاد اشتغال مولد است. در این مسیر برگزاری کارگاههای آموزشی خلاقیت پرور و ایجاد فضای مناسب برای آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم و اصول کارآفرینی میتواند بسیار راهگشا باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: در امر آموزش مباحث کارآفرینی در حوزههای دانشگاهی باید به چهار اصل کلی توجه داشت که این اصول شامل "ایجاد روحیه کارآفرینی"، "اطلاع از ویژگیهای کارآفرینان موفق"، "مهارتهای مورد نیاز" و "حمایت از ایدهها و افکار کار آفرینانه" هستند. در مورد ایجاد روحیه و انگیزه وظیفه ما بسیار دشوار است تا بتوانیم افراد را به موضوعات کارآفرینی علاقهمند نماییم تا قشر تحصیلکرده آن را به عنوان یک گزینه شغلی مهم و موفق در نظر بگیرند.
وی افزود: این کارگاهها با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری و دانشگاه علم و فرهنگ، طی روز های چهارشنبه تا جمعه در دو هفته متوالی از چهارشنبه تا جمعه در دو هفته متوالی (30 تیر الی 1 مرداد و 6 الی 8 مرداد) از ساعت 9 الی 17 در دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و با حضور 57 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی در حال برگزاری است.
دکتر بیجندی در پایان با اشاره به اینکه سرفصل های این کارگاه ها بر اساس نیازسنجیهای انجام شده، برنامه ریزی و اجرا می شود، اضافه کرد: عناوینی همچون "ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و پرورش ایده"، "ایجاد مدل کسب و کار (Business Model)"، "نوشتن طرح کسب و کار و امکان سنجی مالی-اقتصادی طرح ها"، "بازاریابی و فروش"، "ارتقای توانمندی های شخصی و کار تیمی" و "ارتباطات و اصول مذاکره" از جمله موضوعات اصلی این کارگاهها می باشند.
No tags for this post.