آنزیم مسئول نارسایی قلب کشف شد

 براساس همین مطالعه می توان با مهار کردن این آنزیم، درمانی موثر برای نارسایی قلب فراهم کرد. دکتر دیوید کاس، سرپرست این گروه به همراه همکارانش، نتایج این مطالعه ارزشمند را در مجله Nature به چاپ رساندند.

 

نارسایی قلبی وضعیتی است که در آن قلب نمی‌تواند خون لازم برای نیازهای متابولیک بدن را پمپ کند. نارسایی قلبی یک سندرم بالینی است که در بیمارانی که دارای یک نقص مادرزادی یا اکتسابی در ساختمان و یا عملکرد قلب دارند رخ می‌دهد،که همراه با مجموعه ای ازعلایم بالینی (تنگی‌نفس، خستگی) و نشانه‌ها (ادم، رال) است و منجر به بستری‌های مکرر، کاهش کیفیت زندگی، و کاهش امید به زندگی می‌شود.

نارسایی قلب(نارسایی کانژستیو قلبی) به معنی کاهش شدید عملکرد قلب است یعنی قدرت انقباض قلب کم شده و نمی‌تواند آن را خوب پمپاژ‍ کند. قلب نقش مهمی در گردش خون دارد و نارسایی قلب موجب اختلال گردش خون می‌شود. در نارسایی قلب ما اغلب اتساع قلب، کاهش عملکرد سلولهای عضلانی قلب و احتباس آب و سدیم را داریم.

برای درست عمل کردن قبل، دو مسیر انتقال پیام باید به درستی کار کند. دکتر کاس و همکارانش طی مطالعه اخیرشان آنزیمی به نام PDE-5 را مسئول برهم زدن یکی از مسیر های انتقال پیام قلب معرفی کردند. این تیم ، همچنین آنزیمی به نام PDE-9 را مسئول انتقال پیام دوم می دانند.

PDE-9 با ایجاد اختلال در تولید یکی از محصولات مسیر انتقال پیام باعث بروز نارسایی قلبی می گردد. این گروه بر این باور هستند که با مهار کردن این آنزیم و آنزیم PDE-5 می توانند درمان مناسبی برای نارسایی قلبی پیدا کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا