نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگاهی به امیدوارانه ترین موضوعات پژوهش های روان شناسی در سال ۲۰۲۲

طی سال گذشته هزاران پژوهش و مطالعه در زمینه روان شناسی انجام شد. در این میان برخی مطالعات دارای نتایج مثبت و امید بخشی بودند. در این گزارش به معرفی ده پژوهش برتر سال می پردازیم.

به گزارش سیناپرس، حوزه های مختلف روانشناسی از قبیل اهدای هدایای کوچک ، کارهای روزمره ، ایجاد معنی بیشتر در زندگی و اینکه چرا افراد حضور دیگر ما را بسیار خوشحال می کنند، در زمره مهمترین و برترین مطالعات این حوزه قرار دارند.

وب سایت Psyblog  که به انعکاس مطالعات و پژوهش های این حوزه می پردازد با بررسی این تحقیقات و رده بندی آن ها از نظر تاثیر در زندگی افراد و مخاطبان، محبوب ترین مطالعات روانشناسی سال ۲۰۲۲ را انتخاب و معرفی کرد.

 بر این اساس برترین تحقیق روان شناسی سال گذشته، مطالعه ای بود که طی آن مشخص شد اهدای هدایای کوچک به دیگران، خود فرد هدیه دهنده را بیشتر خوشحال می کند.

در رتبه دوم این تحقیقات، مطالعه ای بود که طی آن مشخص شد چرا حضور برخی افراد ما را خوشحال کرده و چرا برخی دیگر ما را ناراحت می کنند؟

در رده سوم برترین مطالعات روان شناسی سال، تحقیقی با عنوان: چگونه می توان در زندگی معنای بیشتری تجربه کرد، قرار داشته و چهارمین تحقیق نیز به بررسی هورمون عشق می پردازد که با افزایش سن مردم را خوشحال تر می کند.

پنجمین مطالعه برتر سال ۲۰۲۲ به بررسی سطح درآمدی پرداخت که مردم می گویند برای زندگی ایده آل نیاز دارند.

در رده های بعدی این فهرست این عناوین دیده می شوند:

و در نهایت در رده دهم امیدوارنه ترین مطالعات روان شناسی سال ۲۰۲۲ تحقیقی قرار دارد که به بررسی علائم مثبت روابط سالم می پردازد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: spring.org

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل