نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهترین روش تغذیه برای فضانوردان چیست؟

تحقیقات جدید نشان می دهد، رژیم های غذایی دارای مقادیر  بالاتری از میوه ، سبزیجات و اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند در حین پروازهای طولانی ، سلامت فضانورد را بهبود بخشند. این موضوع به طور خاص در عملکرد فضانوردان در محیط خارج از زمین کمک می کند.

به گزارش سیناپرس، محققان برای بررسی دقیق رژیم غذایی مناسب فضانوردان در طول ماموریت های فضایی، اقدام به بررسی عملی این موضوع کردند. این مطالعه جدید در یک اتاق شبیه سازی پرواز فضایی روی زمین با حضور ۱۶ نفر شامل ۱۰ مرد و ۶ زن انجام گرفت.

در این مطالعه، افراد فوق در گروه های چهار نفر در مأموریت های شبیه سازی شده ۴۵ روزه ، در فضایی دقیقا دارای شرایط فضاپیماهای سرنشین دار مستقر شدند.

گروهی از آنها یا یک رژیم غذایی استاندارد فضانوردان که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، تغذیه شده و گروهی دیگر رژیمی حاوی میوه و سبزیجات بیشتر همراه با ماهی و منابع دیگر اسیدهای چرب امگا ۳ دریافت کرد.

در حالی که در حال حاضر رژیم استاندارد Faceflight در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود، رژیم غذایی پیشنهاد شده توسط محققان شامل بیش از شش وعده میوه و سبزیجات در روز و بین دو تا سه وعده ماهی در هفته بوده و همچنین غذاهای سالم دیگری نیز در آن گنجانده شده است.

این مطالعه نشان داد: رژیم غذایی پیشرفته با سطح کلسترول پایین تر ، سطح کورتیزول پایین تر، استرس پایین تر و سرعت شناختی بیشتر  همراه بود. این گروه از فضانوردان همچنین دارای دقت و توجه بیشتری نسبت به کسانی بودند که با رژیم غذایی استاندارد تغذیه می شدند.

بررسی ها نشان می دهد: این روش پیشنهادی تغذیه  همچنین به یک میکروبیوم پایدار گره خورده بود.

به گزارش سیناپرس، گریس داگلاس ، نویسنده ارشد این مطالعه و محقق فناوری مواد غذایی ناسا در این رابطه گفت: این رژیم غذایی پیشرفته برای فضانوردان از مزایای سلامتی و عملکرد قابل توجهی برخوردار است.

گفتنی است، تمام غذاهای مصرف شده در این مطالعات، غذاهای دارای ماندگاری طولانی و بسته بندی شده برای ماموریت های ویژه فضایی بودند که از قبل برای یک دوره طولانی ذخیره شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

در طول این مطالعات، شرکت کنندگان نمونه هایی از بزاق ، ادرار ، خون و مدفوع خود را ارائه داده و آزمایش های ارزیابی شناختی را در طول مأموریت ها پشت سر گذاشتند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل