نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

بهتر است دندان های از دست رفته را در اسرع وقت جایگزین کنید تا از حرکت دند‌ان‌های مجاور به سمت فضاهای خالی و لق شدن آنها جلوگیری کنید. ایمپلنت‌ دندان به حفظ سلامت فک شما کمک میکنند در نتیجه تراکم استخوان شما از بین نمی‌رود.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندان بر خلاف دندان های مصنوعی و بریج ها مشکل از بین رفتن لثه را ندارند. برای ایمپلنت دندان سه قطعه استفاده میشود: ایمپلنت دندان (پیچی که داخل فک کاشته میشود)، روکش (تاج، پل یا پروتز) و یک قطعه اباتمنت که ایمپلنت و روکش را به هم وصل میکند).

ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی ریشه دندان های از دست رفته است. ایمپلنت با جلوگیری از تحلیل استخوان در فک و ایجاد پایه ای مقاوم برای حمایت از روکش، منجر به داشتن دندان های قوی و ظاهری جوان تر میشود.

مزایای ایمپلنت دندان

اگر یک یا چند دندان را از دست داده اید میتوانید با مطالعه ادامه مطالب با برخی از مزایای ایمپلنت دندان آشنا شوید.

ایمپلنت‌های دندانی همه کاره هستند

بریج ها و دندان های مصنوعی را برای جایگزین کردن تعداد محدودی از دندان ها میتوان استفاده کرد. در نتیجه بسته به تعداد دندان هایی که از دست داده اید ممکن است گزینه های درمانی محدودی داشته باشید. با این حال ایمپلنت ها درمان های همه کاره ای هستند. ایمپلنت را میتوان برای جایگزینی یک دندان یا کل دندان‌ها استفاده کرد. در نتیجه این روش می‌تواند درمان مناسبی برای شما باشد.

ایمپلنت صحبت کردن را آسان‌تر می‌کند

دندان های ما نقش مهمی در ایجاد صداهای خاص دارند بنابراین از دست دادن چند دندان مهم در جلوی دهان میتواند باعث ایجاد تفاوت چشمگیری در نحوه گفتار شما شود. به طور مشابه پروتز های لق میتوانند در حین صحبت کردن سر بخورند و باعث ایجاد مشکل شوند. این وضعیت میتواند خجالت آور باشد و باعث حواس پرتی شما شود چون شما باید دائما نگران این باشید که ممکن است دندان مصنوعی شما بلغزد یا صدای شما تغییر کند.

ایمپلنت‌ها به شما اجازه می‌دهند غذاهای مورد علاقه خود را بخورید

اگر چند دندان آسیاب را از دست داده اید احتمالا میدانید که نداشتن چند دندان میتواند در توانایی شما برای جویدن برخی غذاها تاثیر گذار باشد. ایمپلنت ها فضای خالی دندان های از دست رفته را پر میکنند و جویدن غذا دوباره برای شما آسان میشود. علاوه بر این با توجه به اینکه ایمپلنت ها محکم در استخوان شما قرار میگیرند روکش ها محدودیت های غذایی مشابه دندان های مصنوعی را ندارند. شما میتوانید به خوردن غذاهای جویدنی یا ترد (مانند ذرت) ادامه دهید.

ایمپلنت‌ها ظاهری طبیعی دارند.

با کمک مواد و تکنولوژی مدرن ایمپلنت های دندان به اندازه دندان های واقعی طبیعی به نظر میرسند. این روکش ها به طور خاص برای شما طراحی میشوند در نتیجه لبخند شما کاملا طبیعی و زیبای به نظر میرسد. اگر دندان های طبیعی سالمی دارید روکش ایمپلنت شما به گونه ای ساخته میشود که کاملا با آنها برابر باشد.

ایمپلنت‌ها می‌توانند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کنند.

اگر بین دندان های شما فضای خالی وجود دارد احتمالا از وجود آن ناراحت هستید. ممکن است نظر دیگران اعتماد به نفس شما را تضعیف کند. شکاف بین دندان ها همچنین میتواند بر صحبت کردن شما تاثیر گذار باشد. ایمپلنت های دندان میتوانند لبخندی طبیعی و زیبا به شما هدیه دهند.

ایمپلنت‌ها سلامت دهان و دندان شما را بهبود می‌بخشند.

اگر چه مراحل درمان ایمپلنت ممکن است تهاجمی و دردناک به نظر برسد اما بسیاری از دندانپزشکان ایمپلنت را روشی محافظه کارانه تر برای جایگزینی دندان های از دست رفته میدانند. چون ایمپلنت ها روی دندان های باقی مانده تاثیر منفی نمیگذارند. ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی عمل میکنند. از طرف دیگر بریج ها از طریق تاج روی دندان های سالم کنار شکاف ایجاد شده تاثیر مثبتی روی لبخند شما خواهند داشت.

ایمپلنت‌ها از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند.

ریشه دندان های شما با ارسال سیگنال هایی به استخوان فک باعث رشد آن میشوند. هنگامی که دندانی را از دست میدهد بدن شما شروع به جذب مجدد استخوانی میکند که ریشه دندان قبلا در آن قرار داشته است. این وضعیت میتواند باعث شود چهره شما به مرور زمان فرورفته و لاغر به نظر برسد. میله تیتانیومی که ایمپلنت را به استخوان فک شما متصل میکند این عملکرد ضروری رابه عهده میگیرد.

ایمپلنت به مراقبت کمی نیاز دارد.

ایمپلنت هایی که با روکش پوشانده میشوند به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند. شما فقط به یک روال بهداشتی دهان و دندان نیاز دارید تا مطمئن شوید که ایمپلنت ها برای مدت طولانی دوام می‌آورند. شما باید حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، حداقل یک بار از نخ دندان و دهانشویه استفاده کنید و حداقل هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن دندان ها و پیشگیری از ایجاد مشکل به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: کلینیک دندانپزشکی مهر ایرانیان

رپورتاژ آگهی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل