رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نوسازی تاکسیها دغدغه جدی این کمیسیون است، اما تاکنون دولت و شرکتهای سازنده خودرو همکاری مطلوبی برای تخصیص منابع یا تامین خودروهای مورد نیاز این حوزه نداشتهاند.
به گزارش سینا پرس فارس، علیاکبر سلطانی گفت: ادغام کمیسیون حملونقل و کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در سال دوم فعالیت آن، بیانگر تمرکز بر حوزه حملونقل و اعزام اقدامات عمرانی بر مبنای حملونقل شهری بهویژه حملونقل عمومی است.
سلطانی با بیان اینکه پیگیری مصوبات ضابطه ۷۷۷ در وزارت کشور و برنامهریزی در حوزههای عمران و حملونقل بر اساس طرح جامع از رویکردهای علمی شورای ششم است، افزود: در این دوره سعی بر تمرکز نسبت به تأمین وسایل حملونقل عمومی همچون خرید ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داریم؛ البته شیراز با دارا بودن جوانترین سیستم حملونقل عمومی کشور از پیشتازان حوزه حملونقل ناوگان اتوبوسرانی است.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیگیری خرید بالغ بر ۱۵۰ دستگاه میدلباس از مجموعههای داخلی و پیگیری اجرای طرحهای توسعه خطوط یک و دو متروی شیراز بیانگر تمرکز این کمیسیون بر حملونقل عمومی است.
علیاکبر سلطانی تصریح کرد: بر اساس طرح جامع حملونقل احداث بالغ بر ۱۴ تقاطع غیرهمسطح برای تسهیل حملونقل شهری و تکمیل رینگهای ترافیکی بنا بر پیشنهاد طرح جامع در سال دوم فعالیت شورا در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
سلطانی افزود: با اجرای این تقاطعها دسترسی لوپ و شریانها در شهر شیراز بهینه میشود و دسترسیهای پیرامونی شهر و جنوبی به شمالی شهر شیراز تا حد زیادی تأمین خواهد شد.
وی تصریح کرد: نوسازی تاکسیهای شهری از دغدغههای جدی کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز است که تاکنون دولت و شرکتهای سازنده خودرو همکاری مطلوبی را برای تخصیص منابع یا تأمین خودروهای مورد نیاز این حوزه نکردند و این امر باعث ایجاد مشکلات زیاد برای رانندگان و دارندگان تاکسی شده است.
او خاطرنشان کرد: با اجرای طرحهای تکمیلی مسیر دوچرخهسواری در محدوده ترافیکی شهر شیراز و اتصال مسیرها و شبکههای خطوط دوچرخه به یکدیگر لوپهای حرکتی در محدوده طرح ترافیک کامل میشود، همچنین استفاده از دوچرخه با عملکرد اصلی ترافیکی در مرکز شهر به سهولت انجام خواهد شد.
گزارش: محمدرضا قشقایی زاده