نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف مقبره باستانی دست نخورده در مصر

تیمی از باستان شناسان که در مصر مشغول حفاری هستند، طی ماه های اخیر موفق به کشف سه مقبره باستانی شده اند که یکی از آن ها دست نخورده و سالم باقی مانده است. معمولا مقابر مصری به دلیل وجود آثار در کنار مومیایی ها مورد توجه سارقان بوده و به همین دلیل کشف مقبره های سالم، دارای اهمیت زیادی است.

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان در مصر موفق به شناسایی سه مقبره باستانی شدند که  بقایای کشف شده در آن ها نشان می دهد این مقابر متعلق به یک مرد، یک زن و یک کودک ۳ ساله هستند. این استخوان ها در دو قبر قرار داشتند که یکی از مقبره ها توسط دزدان باز شده و مورد حمله قرار گرفته بود، استخوان های زن و کودک در یک تابوت سنگ آهکی قرار داشتند.

استرپونز ملادو، یکی از مدیران این تیم باستان ‌شناسی، در رابطه با این کشف جدید گفت: این یافته از نظر باستان شناسان بسیار مهم است زیرا به ندرت می ‌توان مقبره‌ای را در مصر پیدا کرد که کاملاً مهر و موم شده باشد. این مقابر متعلق به دوران حضور رومیان در مصر بوده و در شهر باستانی اکسیرینخوس، در نزدیکی منطقه فعلی البحناسا، که در حدود ۱۰۰ مایلی جنوب قاهره قرار دارد.

پیش از این در منطقه فوق الذکر مقابری حاوی اجسادی کشف شده بود که روی زبان آن ها ورقه های طلایی قرار گرفته بود. وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر این نظریه را مطرح کرده است که زبان های طلایی به مردگان داده می شد تا به آنها اجازه دهد با اوزیریس، خدای مردگان مصری و زندگی پس از مرگ صحبت کنند.

به گزارش سیناپرس، در این مقبره جدید کشف شده، میزان زیادی آثار باستانی دست نخورده وجود دارد که باستان شناسان در حال مطالعه آن ها بوده و پیش بینی می شود بررسی این آثار اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تاریخ این سرزمین باستانی در اختیار محققان قرار دهد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: archaeologists

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل